• Lippi

    VFU i engelska, katastrofalt

    Hej,

    jag är i botten obehörig spanska lärare som pågår och utbildar sig för blir behörig. Jag pluggar även andra ämnet som valde vara engelska. Igår hade jag min första lektion i engelska och det gick inte bra. Det kändes som jag hade börjat om: jag hade en manus som jag gjorde för mer än fem år sedan i första ämnet, jag kunde inte låta bli att läsa det, jag kunde inte komma ihåg strukturen av min lektion som själv planerade i två dagar. Jag förberedde mig under en hel termin medan jag var mammaledig för VFU i engelska och det blir så här istället. Jag var stel och nervös.

    Jag är inte modersmål svenska, inte än spanska eller engelska och har bara pluggat språken länge, men jag känner att en lärare som inte är modersmål är bara fel att jag inte kan vara perfekt och vara dålig för mina elever. Hur kan jag bryta den onda cirkeln? Jag har fyra veckor kvar och dessutom vill jag verkligen bli behörig i engelska också.

  • Svar på tråden VFU i engelska, katastrofalt
  • Anonym (aaa)
    Lippi skrev 2021-09-29 03:48:33 följande:

    Hej,

    jag är i botten obehörig spanska lärare som pågår och utbildar sig för blir behörig. Jag pluggar även andra ämnet som valde vara engelska. Igår hade jag min första lektion i engelska och det gick inte bra. Det kändes som jag hade börjat om: jag hade en manus som jag gjorde för mer än fem år sedan i första ämnet, jag kunde inte låta bli att läsa det, jag kunde inte komma ihåg strukturen av min lektion som själv planerade i två dagar. Jag förberedde mig under en hel termin medan jag var mammaledig för VFU i engelska och det blir så här istället. Jag var stel och nervös.