• sextiotalist

    Frågar för en vän ;) återfuktande kräm

    Eller snarare sonen. Jag har lovat att (när jag ändå är i stan) att köpa en återfuktande kräm åt honom. Han har lite problem med småsår (troligen pga torr hud) i ansiktet. Inte alltför dyr (han är på besök), lite tips och råd

  • Svar på tråden Frågar för en vän ;) återfuktande kräm
  • Jag är bara jag

    Vi har provat det mesta på våra småbarn och tycker Locobase är bäst. Fet, men jättedryg och hjälper. En billigare variant kan ju vara Helosan- den blå då.

  • sextiotalist
    Jag är bara jag skrev 2021-09-29 13:48:34 följande:

    Vi har provat det mesta på våra småbarn och tycker Locobase är bäst. Fet, men jättedryg och hjälper. En billigare variant kan ju vara Helosan- den blå då.


    Det har vi hemma tack. Fick även lite prover när jag tittade in på apoteket. Men det är alltid bra med återföring. Nu är sonen 24, så jag tror att han vill nog ha något mer vuxet (men jag vet att locobase hjälper bra när jag får mina utslag pga torr hud)
  • Duckan

    För dotterns händer som blir torra och spricker har vi kört med Avène Cold Cream. Kan säkert hjälpa ett ansikte också,

  • Jag är bara jag
    sextiotalist skrev 2021-09-29 13:51:56 följande:
    Det har vi hemma tack. Fick även lite prover när jag tittade in på apoteket. Men det är alltid bra med återföring. Nu är sonen 24, så jag tror att han vill nog ha något mer vuxet (men jag vet att locobase hjälper bra när jag får mina utslag pga torr hud)
    Vi struntar i om krämer är "vuxna" eller inte om de funkar. Glad   Allra, allra bäst är Elisabeth Arden Eight Hour Cream, men den är så dyr så man hulkar. Jag fick den på köpet med nåt annat och den har varit suverän på tex munsår.
Svar på tråden Frågar för en vän ;) återfuktande kräm