• Anonym (Frisk)

    Inget svar på covid-test

    Finns det fler som har problem att få in covid-svar på 1177 i Stockholm? Jag testade mig för ett år sen. Då fick jag svar ett drygt dygn senare, via den leverantör som analyserade testet. Hos 1177 står det fortfarande, ett år senare, att testet packas. Jag borde så klart hört av mig då, men det glömdes bort eftersom jag fick svar 

    Nu har jag testat mig igen, för några dagar sen. Numera kommer svaret enbart via 1177.se.  Alla jag känner har fått svar inom 36 timmar. Här händer ingenting. Jag får inget svar, det står bara att jag är provtagen. Jag har varit i kontakt med supporten som ännu inte svarat annat än att det oftast handlar om att man glömt att registrera koden, men det har inte skett. Koden är korrekt registrerad och står till och med utskriven på 1177. Så kan inte heller skett förra gången, eftersom jag fick ett svar.

    Nu har jag varit symptomfri i över 48 timmar. Jag har snabbtestat mig, vilket varit negativt. Ändå ska jag sitta inspärrad i flera dygn till, tills det gått en vecka, sannolikt bara för något tekniskt fel någonstans.

    Är det fler som drabbats av detta och hur löste det sig?

  • Svar på tråden Inget svar på covid-test
  • Anonym (A)

    Känner en enda som inte fick något svar och svaret på det är troligen att taxichauffören tappade hennes test på vägen för det inkom aldrig.

  • Anonym (Frisk)
    Anonym (A) skrev 2021-09-29 12:22:32 följande:

    Känner en enda som inte fick något svar och svaret på det är troligen att taxichauffören tappade hennes test på vägen för det inkom aldrig.


    Men så irriterande! Det kan ju ha hänt i det här fallet, men inte förra gången då testet ändå analyserades, även om svaret aldrig inkom till 1177. 
  • Anonym (A)

    Låter onekligen märkligt ts och att det skull ske två gånger. Vi fick svar efter 1½ dag om jag inte minns fel.

  • Anonym (U)

    Står ju på 1177 att man ska ta om testet om man inte hört något efter 3 dagar. Och nej om du är symptomfri och dessutom tagit ett snabbtest finns det ingen anledning att isolera sig.

  • Anonym (Frisk)
    Anonym (A) skrev 2021-09-29 12:36:07 följande:

    Låter onekligen märkligt ts och att det skull ske två gånger. Vi fick svar efter 1½ dag om jag inte minns fel.


    Det är därför jag misstänker att det är något tekniskt fel. Jag gjorde ett drive in-test förra sommaren, där svaret kom in efter några dagar. Det verkar vara något med hemtesterna.
  • Anonym (Sa)

    Första gången jag testade mig fick jag gå in på provsvar i journalen. Det kom inte i löpande text som jag trodde.

    Andra gången fick jag inget svar. Jag väntade och väntade, men så ringde telefonen och det var en sköterska som sa att mitt svar var positivt. Detta var i januari så jag vet inte om de fortfarande ringer, men det bör de göra för att ge riktlinjer och höra om man behöver något.

    Är du symptomfri och har testat neg på snabbtest så är det säkert negativt. Viruset för ganska fort i luftvägarna tack och lov så du smittar inte så länge

Svar på tråden Inget svar på covid-test