• Luckyluckyme

    Dag 7 - Symptom?

    Hej.

    Jag är nu inne på ruvardag 7, på vårat första ivf-försök.

    Hade äggplock den 17e och insättning av embryo den 22e. Började med Lutinus dagen efter äggplock, var endast svullen efter äggplocket. 2 dagar efter insättningen började molvärken, sen rosa flytningar på 3e dagen. Nu på 7e dagen så sitter jag med förhöjd kroppstemperatur, ont i brösten, flytningar, molvärk så det skriker om det, både i nederdelen av magen och i ryggen, lite illamående, och luktsinne som bara den och fortfarande svullen.

    Det jag funderade på är om detta kan vara symptom på lutinuset eller kan det vara graviditet på gång?

    Vågar inte testa än, tänkte att någon med lite mer erfarenhet kanske kunde svara. :)

    Tack :)

  • Svar på tråden Dag 7 - Symptom?
  • Anonym (A)

    En ev graviditet borde alltså bara vara 7 dagar gammal och det är inte sannolikt att du skulle ha då mycket symptom av den än, men vem vet? Själv hade jag lite känningar i nedre delen av magen, inget mer.

    Som kuriosa... jag började testa från dag 5 efter insättning och fick ett mycket mycket svagt positivt svar dag 6. Du skulle alltså kanske kunna ana något om du testar redan nu, men blir det negativt kan det ju fortfarande ändra sig till positivt om några dagar.

  • Jag är bara jag

    Vilken sort- 2,3 eller 5-dagars? Hcg börjar bildas efter embryot fäst. Det sker som tidigast 3 dagar efter insättning med 2-dagars eller samma dag med 5-dagars. Så 2 dagar + 7 motsvarar 9 dagar efter äl. Då har man inte symptom. 5 dagar +7, ja,då är det annorlunda. Det motsvarar 12 dagar efter äl och alltså  möjligt med symptom. Tyvärr kan Lutinus ge biverkningar. Rosa flytningar är mer regel än undantag med den sortens progesteron. Jag avskydde dom pga pinnen sm skavde hela vägen in. Även annat kan bero på dom. Men som sagt- beror lite på vad du satte in. Vänta med test till vad som motsvarar 14 dagar efter ÄL/ÄP.

  • Luckyluckyme
    Jag är bara jag skrev 2021-09-29 21:09:21 följande:

    Vilken sort- 2,3 eller 5-dagars? Hcg börjar bildas efter embryot fäst. Det sker som tidigast 3 dagar efter insättning med 2-dagars eller samma dag med 5-dagars. Så 2 dagar + 7 motsvarar 9 dagar efter äl. Då har man inte symptom. 5 dagar +7, ja,då är det annorlunda. Det motsvarar 12 dagar efter äl och alltså  möjligt med symptom. Tyvärr kan Lutinus ge biverkningar. Rosa flytningar är mer regel än undantag med den sortens progesteron. Jag avskydde dom pga pinnen sm skavde hela vägen in. Även annat kan bero på dom. Men som sagt- beror lite på vad du satte in. Vänta med test till vad som motsvarar 14 dagar efter ÄL/ÄP.


    Jag satte in en 5-dagars.
    Jo det vet jag ju att det kan, men eftersom symptomen började så långt efter jag började med lutinusen så blev jag fundersam. De rosa flytningarna höll bara i sig ett par timmar på dag 3, därför blev jag fundersam om det var nidis. 
    Jag har 3 barn sen innan så jag vet ju vad man kan ha för symptom, men med tanke på att det var så längesen så kommer jag inte ihåg helt. Dom var naturliga graviditeter. 
    Jag hatar den pinnen också, har börjat svida för mig också.
  • Luckyluckyme
    Anonym (A) skrev 2021-09-29 21:01:12 följande:

    En ev graviditet borde alltså bara vara 7 dagar gammal och det är inte sannolikt att du skulle ha då mycket symptom av den än, men vem vet? Själv hade jag lite känningar i nedre delen av magen, inget mer.

    Som kuriosa... jag började testa från dag 5 efter insättning och fick ett mycket mycket svagt positivt svar dag 6. Du skulle alltså kanske kunna ana något om du testar redan nu, men blir det negativt kan det ju fortfarande ändra sig till positivt om några dagar.


    Ja precis, är därför jag inte riktigt vågar testa än. :)
  • Jag är bara jag
    Luckyluckyme skrev 2021-09-29 21:33:19 följande:
    Jag satte in en 5-dagars.
    Jo det vet jag ju att det kan, men eftersom symptomen började så långt efter jag började med lutinusen så blev jag fundersam. De rosa flytningarna höll bara i sig ett par timmar på dag 3, därför blev jag fundersam om det var nidis. 
    Jag har 3 barn sen innan så jag vet ju vad man kan ha för symptom, men med tanke på att det var så längesen så kommer jag inte ihåg helt. Dom var naturliga graviditeter. 
    Jag hatar den pinnen också, har börjat svida för mig också.
    Jamen då låter det lite lovande tycker jag. GladJag hade annat progesteron när jag blev gravid med barnen. Hade inte så mycket symptom alls utan det blev mest en chock när jag fick reda på i v.6 att jag var gravid. Skrattande  Men lite hade jag ju känt. Molvärk, trött, kissnödig, hungrig. Hade nidblödning 3 ggr- samma dag eller dagen efter insättning med blastisar.
  • Luckyluckyme
    Jag är bara jag skrev 2021-09-29 21:39:09 följande:

    Jamen då låter det lite lovande tycker jag. Jag hade annat progesteron när jag blev gravid med barnen. Hade inte så mycket symptom alls utan det blev mest en chock när jag fick reda på i v.6 att jag var gravid.   Men lite hade jag ju känt. Molvärk, trött, kissnödig, hungrig. Hade nidblödning 3 ggr- samma dag eller dagen efter insättning med blastisar.


    Jag har haft extremt mycket symptom, men absolut trott att det berott på lutinusen. Men idag fick jag det här, och det är ju absolut positivt. Så jag börjar våga tro på det. :D

Svar på tråden Dag 7 - Symptom?