• heffe96

Är jag påväg mot missfall? (bilder på gravtest)

Hej.
    Jag gjorde ivf precis och är nu på ruvardag 8 med ett 5 dagars embryo. Idag blev inte linjen mörkare än den var igår och jag undrar om ni tror att det bara är en kemisk graviditet. Jag har kollat runt på internet och folk brukar ha mörkare linjer vid ruvardag 8.. tog ett clearblue digital dock som visade 2-3 veckor vilket jag tänkte var bra, men sen blev jag så ledsen när testen inte blev mörkare.
    Kan ni snälla säga vad ni tror? 
    Det understa testet är från idag.

• Svar på tråden Är jag påväg mot missfall? (bilder på gravtest)
  • Jag är bara jag

Grattis! Du är ju uppenbarligen gravid. 2-3 på test redan nu är ju jättebra. Skit i att ta fler med streck att tyda. Såna test säger ändå inget om hur det fortlöper. Ta möjligen ett med veckor igen om minst en vecka och gör sen VUL som man brukar v.8.

• heffe96
    Jag är bara jag skrev 2021-09-30 12:42:34 följande:

Grattis! Du är ju uppenbarligen gravid. 2-3 på test redan nu är ju jättebra. Skit i att ta fler med streck att tyda. Såna test säger ändå inget om hur det fortlöper. Ta möjligen ett med veckor igen om minst en vecka och gör sen VUL som man brukar v.8.

Okej. Tack för svar. Det är svårt att inte testa tycker jag, vaknar lixom varje morgon och kan knappt fatta att jag är gravid. Men ska försöka att hålla mig undan. Ska ta ett digitalt nästa onsdag och se vad det visar.
  • Jag är bara jag
    heffe96 skrev 2021-09-30 17:13:09 följande:
    Okej. Tack för svar. Det är svårt att inte testa tycker jag, vaknar lixom varje morgon och kan knappt fatta att jag är gravid. Men ska försöka att hålla mig undan. Ska ta ett digitalt nästa onsdag och se vad det visar.
    Jag testade under 10 ggr på de nästan 10 år det tog att bli gravid med första barnet. Orkade inte se minus. Vid ÄD godkände de hur som helst inte negativa test så jag tog hcg-prov varje gång. Gravtest hade stressat ihjäl mig!
    Att fatta att man är gravid är inte lätt om man haft svårt. Jag kommer ibland på mig med att knappt fatta att jag ens har barn numer. Snart är du också där. Drömmer
  • ElaineBenes

Fick inte ens positivt test förrän rd11 med 5 dagars.

Testade varje dag från rd6 tror jag.

Men jag kunde inte heller fatta utan tog massor av test under flera veckor framöver

Svar på tråden Är jag påväg mot missfall? (bilder på gravtest)