• Sessie82

    Xplora i julklapp eller spontant NU ?ek

    Hej !

    Min snart 7 åring har börjat få cykla längre än vår gata nu lite grann. Till skolgården på andra sidan gatan. Vill gärna ge han lite större område att bara på bara vår gata. Men för att öka tryggheten så vill jag köpa en xplora mobilklocka åt han så man lätt kan nå han. Tex när han ska hem för kvällen istället för att jag ska cykla iväg och hämta han.

    Min fråga är. Är detta en julklapp enligt er ? Han har inte uttryckt nån önskan om en mobilklocka.

    Är det OK att ge nu , spontant utan att det är en present ?

    Eller är det "bortskämd varning".

  • Svar på tråden Xplora i julklapp eller spontant NU ?ek
  • Sisisisi

    Jag skulle ge den direkt, den är ju främst för er föräldrars skull. Han vill säkert ha roligare saker i julklapp.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Sessie82
    Sisisisi skrev 2021-09-30 17:24:29 följande:

    Jag skulle ge den direkt, den är ju främst för er föräldrars skull. Han vill säkert ha roligare saker i julklapp.


    Ja men precis !
  • neverpreggo

    Varför skulle det vara bortskämt att ge en present som ni vill att han ska ha för att förenkla livet/säkerhet?


    Jag skulle ge den nu för det verkar vara nu den behövs.

  • Sessie82
    neverpreggo skrev 2021-09-30 17:27:41 följande:

    Varför skulle det vara bortskämt att ge en present som ni vill att han ska ha för att förenkla livet/säkerhet?

    Jag skulle ge den nu för det verkar vara nu den behövs.


    Ja jag känner oxå så. Men då det ändå är ca 2 tusen det handlar om så. Men då får de bli att lägga en order ikväll. Tack för era svar :)
Svar på tråden Xplora i julklapp eller spontant NU ?ek