• Anonym (Kaffedraken)

    Var i LUND hänger missbrukare?

    Jag har fått höra att min bästa vän jag hade på högstadiet och gymnasiet har hamnat i skiten och jag skulle så gärna vilja få kontakt med henne, se hur hon har det.

    Det sägs att hon hänger med missbrukarna i Lund men då jag inte har en aning om var de hänger behöver jag tips från någon som har koll.

    Jag bor i närheten av Lund och tänkte helt enkelt köra dit och kolla men Lund är stort.

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Var i LUND hänger missbrukare?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Snacka om att leta efter en nål i en höstack. Missbrukare är inte en enhetlig grupp, de finns så klart spridda över hela stan! Har hon ingen Facebook, Instagram, släktingar eller andra vänner som kan veta var hon är? Bor hon på gatan eller vad?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vid och runt stationen brukar det finnas sk A-lagare och pundare. Har en gammal kompis som hänger där (hon är 41 år) Hänger med en ung tjej vet jag som är under 20 år. Kanske hon? Hoppas du hittar henne <3

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hehe, låter som nån Flashbacktråd där nån precis flyttat till en ny stad och vill veta var man ska gå för att fixa grejer.

    Förlåt, var bara tvungen att skämta lite med dig. Känner själv inte till Lund, men lycka till!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Behöver du grejer ;) ? Hoppas du hittade din vän

  • Anonym (Kaffedraken)

    Behöver du grejer ;) ? Hoppas du hittade din vän

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (TS) skrev 2021-10-24 08:23:55 följande:

    Jag hittade henne!!


    Bra. Vill hon ha din hjälp, och vad händer nu isf?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (K) skrev 2021-10-24 09:05:38 följande:

    Bra. Vill hon ha din hjälp, och vad händer nu isf?


    Nja, hon tyckte inte att hon hade så stora problem. Jag sa att hon hade det och gärna ville hjälpa henne. Jag bjöd henne på middag, gav mitt nummer och fick även hennes och så laddade jag på hennes kontantkort. Har fått ett sms från henne och svarat på det sen har jag inte hört av henne.

    Men jag kommer fortsätta. Nu vet jag ungefär var hon hänger så jag tänker fortsätta dyka upp.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (TS) skrev 2021-10-24 08:23:55 följande:

    Jag hittade henne!!


    Får man fråga hur? Och var var hon?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Var?) skrev 2021-10-30 20:17:55 följande:

    Får man fråga hur? Och var var hon?


    Jag vandrade omkring i centrala Lund och letade efter folk som, hur ska jag formulera det, såg ut att vara lite utanför samhället. Hittade ett gäng, berättade att jag sökte en tjej som heter XX och frågade om de kände henne. Det gjorde de inte men sa att jag skulle kolla på ett annat ställe, där var hon inte men de visste vem hon var och sa att jag skulle kolla på ett ställe där hon brukar hänga. Gick dit och där var hon.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej, har du lyckats hålla kontakten med henne? Jag har liknande erfarenheter också med en tjej som bor i Lund.
    Det har varit svårt för mig att hjälpa då personen inte vill erkänna sina problem. Det blir lätt en konflikt fast man bara vill väl. Tänker att någon form av psykisk ohälsa är grundproblemet. 
    Några bitar i tråden får mig nästan att tro att det är samma person.

Svar på tråden Var i LUND hänger missbrukare?