• Tiffan­y
    Fri 1 Oct 2021 14:51
    1612 visningar
    4 svar
    4
    1612

    GRAVIDITET OCH TEMP

    Jag vet att tempen stiger vid en graviditet, jag brukar ha 36.8 i vanliga fall men nu som gravid mellan 37,3-37.5 vilket jag anser är normalt? MEN min fråga är , är det normalt att tempen ska stiga till 37.8 bara för att man städar, diskar oosv? 


    Jag känner mig supervarm emellanåt, hängig osv, så fort jag anstränger mig minsta lilla kan tempen gå upp mot 37.8 t ex 

    ni som har 36.8 i normaltemp när skulle ni ta alvedon i graviditet , vid vilken temp. 37.8 anses inte vara feber men känner mig samtidigt hängig, orkeslös osv o tog en alvedon ..

  • Svar på tråden GRAVIDITET OCH TEMP
  • Mon 15 Nov 2021 18:59
    #1

    Jag skulle undvika att ta Alvedon under graviditet så långt det går. Nya studier visar att det kan ha en negativ inverkan på fostret.

    Tyvärr så kan jag tydligen inte lägga en länk här med telefonen så nu får googla Alvedon graviditet.

    Prova att ta det lugnt och vila när du mår dåligt?

  • Anonym (T)
    Mon 15 Nov 2021 19:52
    #2

    Jag vilar och tar sker långsammare som gravid. Tar absolut inte Alvedon förrän tempen är över 39. Det är först då det börjar påverka bebisen och kan bli lurigt om den stiger ännu högre. Men för nått som är under 38 hade jag aldrig tagit för, inte när det hjälper att vila.

    Kan ha förståelse för om man inte har den möjligheten alltid men hade ändå inte tagit febernedsättande vid så låg temp. Om man gör det nån gång sällan så ska det enligt studien inte påverka men om du får något förhöjd temp så ofta så blir det ett långsiktigt användande och det är varken bra för dig eller bebis.

  • Mon 15 Nov 2021 20:28
    #3

    Det är inte farligt att ha feber. Och skulle säga att det är normalt att temperaturen varierar beroende på ansträngning. Skulle inte ta alvedon om det inte var absolut nödvändigt.

  • nernu
    Mon 15 Nov 2021 20:30
    #4

    Kroppen säger till dig att vila. Inte ta alvedon.

Svar på tråden GRAVIDITET OCH TEMP