• Lydika

Vad är det för fel på min sambo?

Vad är det för fel på fanskapet när han inte ens kan ta hand om mig när har en förkylning och bär hans barn??

Visst han är inte den som pratar om graviditeten annars heller eller är gullig mot mig.

Men alltså varför vill man inte ta hand om mig och se till att jag mår bra för bebis skull också??

Jag blir så ledsen och känner nästan att jag vill lämna honom.

Är liksom inte värd någonting...

Vad ska jag göra? Har någon mer varit med om samma situation?

Jag har försökt att säga att jag vill att han tar hand om mig men då säger han att han själv är sjuk. Ja han är det, lite kli i halsen medan en annan är näst intill däckad

• Svar på tråden Vad är det för fel på min sambo?
  • nernu

Var han jättesnäll och omhändertagande innan du blev gravid?

• Anonym (??)

Nu menar jag inget illa TS men vad menar du med ta hand om, om någon är förkyld? Det är liksom inte så mycket att göra, eller?

• Anonym (Rea)

Men varför är du ihop med någon som inte är snäll (gullig) mot dig?

• Anonym (Rea)
    Anonym (??) skrev 2021-10-01 16:47:01 följande:

Nu menar jag inget illa TS men vad menar du med ta hand om, om någon är förkyld? Det är liksom inte så mycket att göra, eller?

Hoppar in här. När jag är förkyld är jag ofta sängliggande ett par, tre dagar. Orkar på sin höjd se lite på TV. Att bli omhändertagen då är att han lagar mat, hämtar och lämnar barn, tar hand om disk och tvätt, köper hem mat jag kan äta etc. Och frågar hur jag mår, om jag behöver något.
  • Anonym (Diana)

Herregud, vilken gnällspik du är.

• Tow2Mater
    Anonym (Rea) skrev 2021-10-01 16:53:50 följande:
    Hoppar in här. När jag är förkyld är jag ofta sängliggande ett par, tre dagar. Orkar på sin höjd se lite på TV. Att bli omhändertagen då är att han lagar mat, hämtar och lämnar barn, tar hand om disk och tvätt, köper hem mat jag kan äta etc. Och frågar hur jag mår, om jag behöver något.
    När han själv är sjuk?
  • Anonym (Vera)

Varför kan du inte ta hand om dig själv?

• Anonym (Rakt på sak)
    Lydika skrev 2021-10-01 16:44:19 följande:

Vad är det för fel på fanskapet när han inte ens kan ta hand om mig när har en förkylning och bär hans barn??

Visst han är inte den som pratar om graviditeten annars heller eller är gullig mot mig.

Men alltså varför vill man inte ta hand om mig och se till att jag mår bra för bebis skull också??

Jag har försökt att säga att jag vill att han tar hand om mig men då säger han att han själv är sjuk. Ja han är det, lite kli i halsen medan en annan är näst intill däckad

Felet är att du valt att föröka dig med ett första klassens svin. Det finns saker man bara gör eller inte gör i en relation. Att ta hand om sin partner är fanimig prio ett när hen är sjuk! Skulle du vara kvar hos honom om du inte vore gravid, eller om ni inte bodde ihop osv? Lura inte dig själv bara för att du investerat tid och energi i honom, han är ändå ett lika stort svin. Lämna honom. Du kommer ändå stå där ensam om några år när ni gått isär, men innan dess kommer du dessutom få stå där ensam med barnet också fast ni bor ihop, det kan jag garantera.
  • Mortiscia80
    Anonym (Rea) skrev 2021-10-01 16:53:50 följande:
    Samma här! Vid 38 grader är jag däckad på soffan. Då behöver jag både vatten, medicin och mat, kanske nån att stödja mig på till toan ibland. Tvärdålig kort sagt.
  • Dexter dot com
    Lydika skrev 2021-10-01 16:44:19 följande:

Menar du att han innan graviditeten var gullig och omhändertagande mot dig men slutade när du blev gravid? Eller har han varit så här hela tiden? Om det är så måste jag fråga varför du skaffar barn med honom och tror att han ska ändra sig?
  • Anonym (Casanova)
    Dexter dot com skrev 2021-10-01 18:49:27 följande:
    Menar du att han innan graviditeten var gullig och omhändertagande mot dig men slutade när du blev gravid? Eller har han varit så här hela tiden? Om det är så måste jag fråga varför du skaffar barn med honom och tror att han ska ändra sig?
    Låter som rena drömkillen. Själv byter jag sim-kort.
  • Anonym (Normala)

Hur är ni mot varann i normala fall? Tar ni båda hand om varandra och passar up på varandra i vanliga fall ?

Hur pass sjuk är du? Jag är förkyld just nu och gravid men tycker personligen själv att jag inte behövs tas hand om, men när jag var sjuk för två månader sedan och hade magsjuka och feber så tog han hand om mig.

• Anonym (K)

Vad exakt är det du vill att han ska göra, som han inte gör?

• Madani91

Jag är i samma sits som du. Jag föder i december 2021 & min man hjälper inte mig med ett skit. Jag får inte ens en kram på nätterna.

Den enda gången jag kan tycka att han bryr sig är typ om jag har ont, då kan han fråga hur jag mår. Men ingen massage, ompyssling eller närhet,, känner mig jätte ensam

Svar på tråden Vad är det för fel på min sambo?