• MellisWH

    Rosa flytningar v12+4

    I v7+6 fick jag rosa flytningar under en dag som sedan övergick i bruna flytningar i cirka en vecka. Gjorde ultraljud v10+2 där allt så bra ut. I v12+4 fick jag lite rosa flytningar på kvällen och lite morgonen dagen efter. Sen idag (12+6) fick jag lite rosa på morgonen igen, märker att de finns lite där inne när man ska torka och trycker lite... bör jag oroa mig? Är de missfall innan v12 som blöder ut nu borde de väll vara brunt om de legat en stund och öka? Man vet ju aldrig. Har inga smärtor heller mer än lite molvärk. Eller kan de vara slemhinnorna när livmodern växer? Har kub om cirka en vecka...

  • Svar på tråden Rosa flytningar v12+4
  • Jag är bara jag

    Absolut inget pågående m.f. Hade jag ett i v.14 och där pratar vi regelrätta värkar, extrem smärta och störtflod med blod. Många blöder mer eller mindre i olika veckor eller många veckor. Gjorde jag med första barnet och allt gick bra. Har man sett ett levande foster på VUL/UL v.11 är missfallsrisken jättelåg. Bara ca 1%.

  • MellisWH
    Jag är bara jag skrev 2021-10-02 14:27:53 följande:

    Absolut inget pågående m.f. Hade jag ett i v.14 och där pratar vi regelrätta värkar, extrem smärta och störtflod med blod. Många blöder mer eller mindre i olika veckor eller många veckor. Gjorde jag med första barnet och allt gick bra. Har man sett ett levande foster på VUL/UL v.11 är missfallsrisken jättelåg. Bara ca 1%.


    Jaaa tänker ju att de borde kommit igång ifall de nu skulle vara ett missfall eftersom de rosa kom för två dagar sen.. men man har ju läst så himla många olika historier så blir ändå orolig
  • Jag är bara jag
    MellisWH skrev 2021-10-02 15:51:26 följande:
    Jaaa tänker ju att de borde kommit igång ifall de nu skulle vara ett missfall eftersom de rosa kom för två dagar sen.. men man har ju läst så himla många olika historier så blir ändå orolig
    Orolig blir man automatiskt! Men alla mina m.f har kommit igång snabbt från första lilla blödningen. Det i v.14 var allt över på mindre än ett dygn. Med första barnet blödde jag mycket v.7 och sen lite igen i v.18. Men det var helt ofarliga blödningar vilket inte är ovanligt. Man får sköta slemhinnor som gravid. Kan räcka med träning (hmm... även "horisontell" sådan) eller att man tar i jättemycket.
Svar på tråden Rosa flytningar v12+4