Forum Katter - Husdjur
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Katter och tända ljus

Lör 2 okt 17:54 Läst 0 gånger Totalt 6 svar
    Lör 2 okt 17:54

Ni som har katter????våga ni har tända ljus? Själva har vi 2 katter som är nyfikna och framåt så vi vågar inte har tända ljus????skulle ju mkt väl vara så att de lägger svansen på ljuset eller välta det.. är det fler än jag som är skeptisk mot ljus och katter

• Lör 2 okt 18:27 #1

Har batteriljus och levande ljus i lyktor/takkronor så katterna inte kan bränna sig.

• Lör 2 okt 18:50 #2
    backen15 skrev 2021-10-02 17:54:57 följande:

Ni som har katter????våga ni har tända ljus? Själva har vi 2 katter som är nyfikna och framåt så vi vågar inte har tända ljus????skulle ju mkt väl vara så att de lägger svansen på ljuset eller välta det.. är det fler än jag som är skeptisk mot ljus och katter

Har också katter. Nej, har inte levande ljus. Det att be om problem.
  • Lör 2 okt 18:55 #3

Har endast värmeljus i lyktor. Vanliga höga skulle hon välta eller dra svansen genom lågan...

• Lör 2 okt 19:04 #4

Katter och levande ljus hör inte ihop. De kan fatta eld, få panik, rusa runt och tända på hela huset

• Tis 5 okt 11:49 #5

Jag har levande ljus och brasa i vardagsrummet som jag tänder regelbundet på vinterhalvåret men lämnar inte rummet någon längre stund så börjar det brinna hinner jag släcka. Jag har såklart en brandsläckare. 

Min ena katt brände av morrhåren för några år sedan när han skulle lukta på ljuset, han kommer aldrig gå nära ett ljus igen. 

• Tis 12 okt 19:49 #6

Värmeljus i lyktor

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll