• Anonym (Elsparkcykel)

Varför köper ni föräldrar elsparkcyklar till era barn?

Varför köper ni elsparkcykel till era barn, jag fattar verkligen inte det.

Tre saker med det:

Barn idag behöver röra på sig och få vardagsmotion. Alla barn som tidigare cyklat och nu kör dessa, när rör de sig istället?

Trafiksäkerhet! De kör som galningar, helt oskyddade och utan hjälm, bryter mot lagen gällande att åka flera på samma osv. Jag är så rädd att de ska köra ut plötsligt framför min bil. Eller köra in i mina barn.

Dessutom, Dyra grejor som är extremt stöldbegärliga. Varje dag inlägg i den lokala fbgruppen om barn som blivit bestulna på dem.

• Svar på tråden Varför köper ni föräldrar elsparkcyklar till era barn?
  • Drottningen1970

Jadu. Anledningen är nog tjat och heta önskningar som gjorde att jag inte kunde stå emot fast det bar mig emot.

Att ungen inte skulle röra sig tillräckligt var jag inte orolig för dock. Han är en idrottskille som tränar 4 gånger i veckan och är ute och spontan idrottar varje dag.

Säkerheten är såklart min största oro. Nu bor vi på en liten ort med mycket bra cykelvägar överallt. Men visst finns det risker med cykeln. Och man kan ju aldrig vara säker på hur ungarna sköter sig när man inte är med.

Hursomhelst var den roligast de första tre dagarna, nu står den mest i förrådet.

• Anonym (Elsparkcykel)
    Drottningen1970 skrev 2021-10-02 21:22:55 följande:
    Jadu. Anledningen är nog tjat och heta önskningar som gjorde att jag inte kunde stå emot fast det bar mig emot.

Att ungen inte skulle röra sig tillräckligt var jag inte orolig för dock. Han är en idrottskille som tränar 4 gånger i veckan och är ute och spontan idrottar varje dag.

Säkerheten är såklart min största oro. Nu bor vi på en liten ort med mycket bra cykelvägar överallt. Men visst finns det risker med cykeln. Och man kan ju aldrig vara säker på hur ungarna sköter sig när man inte är med.

Hursomhelst var den roligast de första tre dagarna, nu står den mest i förrådet.
    Fast jag ser ju oerhört många sådana ute på gatorna så de flesta verkar ju använda sina mycket. Många åker till skolan med dem, till skillnad från mina barn som cyklar...
  • Drottningen1970
    Anonym (Elsparkcykel) skrev 2021-10-03 15:41:03 följande:

Fast jag ser ju oerhört många sådana ute på gatorna så de flesta verkar ju använda sina mycket. Många åker till skolan med dem, till skillnad från mina barn som cyklar...

Min unge väljer att gå. Han är orolig att både cykel och spark ska bli snodda eller förstörda.
  • Anonym (Moahaa)

Enbart för att reta andra människor faktiskt! Inte för att vi tycker det är kul eller för att vi är tekniskt intresserade och sånt fjantigt.

• Drottningen1970
    Anonym (Moahaa) skrev 2021-10-03 15:45:35 följande:

Enbart för att reta andra människor faktiskt! Inte för att vi tycker det är kul eller för att vi är tekniskt intresserade och sånt fjantigt.

Vilka är det ni retar upp? Här har varannan unge en spark.
  • Anonym (Casanova)
    Drottningen1970 skrev 2021-10-03 15:44:38 följande:
    Min unge väljer att gå. Han är orolig att både cykel och spark ska bli snodda eller förstörda.
    Vilket är lite tragiskt i sig...
  • Anonym (Man)

Vad bitter du är! Tolkar det som att du bara är sur för att du inte vill lägga pengar på det! Finns ju ingen rimlig logik i att ett barns obefintliga trafikvett helt plötsligt skulle bli sämre på en elsparkcykel mot en cykel.

• Anonym (Hh)
    Drottningen1970 skrev 2021-10-03 15:52:57 följande:

Vilka är det ni retar upp? Här har varannan unge en spark.

Ja, och då givetvis måste man ju själv skaffa en till sin egen unge istället för att stå emot (vilket man gör om man verkligen är emot)
  • Drottningen1970
    Anonym (Hh) skrev 2021-10-03 16:03:51 följande:

Ja, och då givetvis måste man ju själv skaffa en till sin egen unge istället för att stå emot (vilket man gör om man verkligen är emot)

Tja, jag gillar det inte men föll för trycket. Är ganska nöjd med att den mest står där.
Svar på tråden Varför köper ni föräldrar elsparkcyklar till era barn?