• eman303

    Mens eller nidblödning??

    Hej Familjeliv!

    Rakt på saken. Min menscykel brukar vara ca 37-39 dagar. Nu i september fick jag positivt ägglossningstest 20/9 (dag 24). I torsdags (dag 33) började jag få ont i magen, lite molande mensvärk och kom det lite blod som har fortsatt men varken ökat eller minskat. Skulle beskriva det mindre än en mens men känns för mycket för nidblödning?

    Min mens har aldrig (!!) varit tidigt, snarare sen. Började få ont i brösten sedan måndagen samt humörsvängningar och det har inte släppt ännu, trots ?mensen?, vilket det brukar.

    Någon med liknande erfarenhet? Mens? Nidblödning?

  • Svar på tråden Mens eller nidblödning??
  • Jag är bara jag

    Mens är det inte för så kort lutealfas som 8 dagar har man inte. Positivt äl-test dag 24 innebär äl dag 25 eller 26. Blödningen dag 33 stämmer ju då tidsmässigt med en nidblödning, men de är dels ovanliga och man brukar inte blöda nämnvärt mycket. Men bara tiden kan utvisa Ta ett gravtest 13 dagar efter äl. Före är för osäkert.

  • Molpes
    Jag är bara jag skrev 2021-10-02 21:52:39 följande:

    Mens är det inte för så kort lutealfas som 8 dagar har man inte. Positivt äl-test dag 24 innebär äl dag 25 eller 26. Blödningen dag 33 stämmer ju då tidsmässigt med en nidblödning, men de är dels ovanliga och man brukar inte blöda nämnvärt mycket. Men bara tiden kan utvisa Ta ett gravtest 13 dagar efter äl. Före är för osäkert.


    Jag har 8-9 dagars lutealfas så det är visst möjligt.
  • Jag är bara jag
    Molpes skrev 2021-10-04 20:58:04 följande:
    Jag har 8-9 dagars lutealfas så det är visst möjligt.
    Och det är extremt ovanligt och inte alls normalt. Har man dessutom som man kan anta gäller även ts haft betydligt längre innan så får man inte så kort lutealfas helt plötsligt. Det krävs ofta medicin för att ens kunna bli gravid med en lutealfas under 10 dagar.
Svar på tråden Mens eller nidblödning??