• Anonym (kaffedraken2)

Kvinnor, det här med att ta en promenad på dejten

När jag skrev som mest om en 20 år yngre tjej, så berättade jag att jag frågat henne om hon ville ta en promenad. Flera kvinnor här svarade att det var ett tråkigt förslag.
    Själv så tycker jag om promenader och skulle vilja träffa en tjej som också gillar det. Sen så tycker jag att det är modigt att man ens vågar fråga en tjej om hon vill ses. Jag tror att flera som tyckte att mitt förslag var tråkigt, skrev så för att jag skulle kunna mig dum. Och tråkig. Sen är det säkert många kvinnor som inte gillar promenader.

På en av de stora dejtsidorna ser jag ofta kvinnor som anger att dom vill ta en promenad på dejten.
    Du som inte gillar att ta en promenad, vad tycker du skulle vara roligare om en man föreslog för aktivitet på dejten?
    Och är det modigt om en man vågar fråga en tjej om hon vill hitta på nåt?

• Svar på tråden Kvinnor, det här med att ta en promenad på dejten
  • Anonym (Kvinna 39)

Jag tycker om långsamma promenader om vädret är ok, men jag tycker att du i första hand ska tänka dig en kaffedejt, alltså att man tar en fika tillsammans en timme på allmän plats. Då hinner man lära känna varandra lite och se om man vill träffas för en riktig dejt. Självklart är det modigt att våga fråga om en tjej vill hitta på nåt!

• Anonym (Julia)

Jag föredrar mycket hellre en promenad på första dejten än en fika. Känns mer avslappnat med en promenad. 

• Anonym (L)

Jag gillar promenader och jag tycker att det är ett bra val. Mycket hellre det än en fikadejt.

• Anonym (Nk)

Tycker absolut en promenad är ett bra förslag. Gärna nått förslag på vart tanken är att man ska gå, trevligt med något vackert eller mysigt ställe. Var dock noga med att inte föreslå en skogspromenad eller nått sånt avlägset där det inte finns folk som första dejt, då hade många lagt ner direkt för att de tror du ska våldta och mörda dem.

Men är det sommar kan man kombinera en promenad med att köpa en glass, på vår/ höst kanske en kaffe. Men det är inget som måste bestämmas innan.

Modigt att föreslå en promenad? Nja inte över nätet, jag skulle säga att det är modigt att våga göra sånt irl. På nätet gömmer du dig bakom en skärm. Men det är oavsett bra att våga fråga och självklart är det nervöst!

Lycka till!

• Anonym (Vi)

Min o makens första dejt var en fika på ett café. Andra dejten var en kort promenad till en utsiktsplats. Helt okey upplägg.

• Anonym (ppp)

absolut bra med promenad! 

• Anonym (Jenny)

Promenader är trevliga. Ett avslappnat och bra sätt att lära känna någon. I alla fall så länge vädret är hyfsat. Man kan ju alltid stanna till på ett fik eller för att ta en glass om det verkar lämpligt.

• Anonym (kaffedraken2)

Jag tycker också att promenader är trevliga. Nu på hösten också. Lite romantiskt. Påminner om en film jag gillar, When Harry Met Sally.
    Det känns mer avslappnat än dejter på fik (som jag också varit med om).
    Man strosar runt, får frisk luft, synintryck. På sommaren kan man ju köpa en glass och sätta sig vid vattnet.
    Att gå i skogen på en första dejt skulle jag inte föreslå en tjej. Jag tror att tjejer känner sig mer bekväma om man håller sig mer i stan, där det är andra människor.

Vad kan det bero på att så många svarade i tidigare trådar att en promenad var ett tråkigt förslag?
    Var det en slump att så många tjejer svarade just då, som verkligen inte gillar promenader? Jag tror mer på att det var rätt poppis här att skriva skit till mig. Att få mig att känna mig dum i huvudet, och att allt jag tänkte och kände var fel.

Det är vad jag tror.

• Anonym (kaffedraken2)

Jag läste mycket om det här med män och yngre tjejer. En sak som är viktig är att man närmar sig tjejen försiktigt, och är ödmjuk, och visar respekt. För mig var det redan självklart att jag skulle visa respekt, och ta det lugnt. Vi kände redan varann, och jag tyckte att en promenad kändes lagom avslappnat. Jag tror inte allt allt måste vara så märkvärdigt. Många gånger är det dom små sakerna som räknas.
    Jag tror att hon skulle ha tyckt om att ta en promenad, med en kille som hon var attraherad och intresserad av.
    Jag tror att många tjejer tycker likadant.

• Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Nk) skrev 2021-10-04 12:58:13 följande:

Modigt att föreslå en promenad? Nja inte över nätet, jag skulle säga att det är modigt att våga göra sånt irl. På nätet gömmer du dig bakom en skärm. Men det är oavsett bra att våga fråga och självklart är det nervöst!

Lycka till!

Jag tycker att det krävs mod att fråga nån man har känslor för, om personen vill ses. Man riskerar att få nej, och det kan kännas riktigt jobbigt. 
Svar på tråden Kvinnor, det här med att ta en promenad på dejten