• Anonym (kaffedraken2)

"om hon är intresserad så lär du märka det"

Det kan man läsa med jämna mellanrum här.
    Är det så enkelt?

Det är många tjejer som säger det. Att det märks om hon är intresserad.
    Samtidigt så har jag hört tjejer säga att dom inte vågar visa nåt om dom är intresserade.
    Hur tycker du tjej att killen bör fatta att du är intresserad om du inte vågar visa
    nåt?

Och om du är en kille som är bra på att uppfatta sånt här, hur märker du om tjejen är intresserad?

• Svar på tråden "om hon är intresserad så lär du märka det"
  • Anonym (L)

Man märker på många om de är intresserade eller inte, jag gör i alla fall det men jag är ju en tjej och det är ju vanligare att killar visar intresse och tar initiativ. Däremot märker man det inte på alla människor. En gång var jag jätteintresserad av en kille men jag visade det inte och båda slutade höra av sig så det rann ut i sanden, trots att jag egentligen var intresserad. Jag valde hellre att låta det rinna ut i sanden än att visa mitt intresse.

Vi människor är inga tankeläsare. Självklart måste personen som är intresserad visa det på något sätt och ge något slags tecken om den andra ska förstå något. Samtidigt har det också (till viss del) att göra med hur bra man själv är på att uppfatta signaler och tolka andra människor.

• Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (L) skrev 2021-10-04 12:15:24 följande:

Man märker på många om de är intresserade eller inte, jag gör i alla fall det men jag är ju en tjej och det är ju vanligare att killar visar intresse och tar initiativ. Däremot märker man det inte på alla människor. En gång var jag jätteintresserad av en kille men jag visade det inte och båda slutade höra av sig så det rann ut i sanden, trots att jag egentligen var intresserad. Jag valde hellre att låta det rinna ut i sanden än att visa mitt intresse.

Vi människor är inga tankeläsare. Självklart måste personen som är intresserad visa det på något sätt och ge något slags tecken om den andra ska förstå något. Samtidigt har det också (till viss del) att göra med hur bra man själv är på att uppfatta signaler och tolka andra människor.

Jag tycker det är svårt. Det är många tjejer som är glada, trevliga och det känns som att jag får blickar av tjejerna. Ibland har jag haft rätt, och dom var intresserade. Andra gånger så har jag haft fel, och dom var inte inte intresserade.

Min syster sa till mig att det märks om en tjej är intresserad. Hon var precis som dig, intresserad av en kille, men vågade inte visa nåt. Inte han heller. Så det blev inget.
    Jag vet inte om det var han som borde ha känt av hennes signaler. Om hon nu ens gav några. Det vet jag inte.

Jag är inte heller en tankeläsare. Jag tycker att jag är ganska lyhörd, men jag vet inte om jag är bra på att uppfatta tjejers signaler, och tolka dom. Jag har haft fel några gånger.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-04 12:03:36 följande:

Det kan man läsa med jämna mellanrum här.
    Är det så enkelt?

Det är många tjejer som säger det. Att det märks om hon är intresserad.
    Samtidigt så har jag hört tjejer säga att dom inte vågar visa nåt om dom är intresserade.
    Hur tycker du tjej att killen bör fatta att du är intresserad om du inte vågar visa
    nåt?

Och om du är en kille som är bra på att uppfatta sånt här, hur märker du om tjejen är intresserad?

Finns många sigaler att gå på.
    Söker upp en i tid och otid
    Gärna sätter sig i närheten även om andra alterternativ finns
    Det blir långa förtroliga samtal
    Lätt beröring
    Ber om hjälp kring skitsaker som hon lika gärna kunnat fråga någon annan om
    Samtal som övergår i tystnad när man bara tittar på varandra
    Båda har svårt att avsluta ett möte/samtal och gå vidare
    Indirekt fiskande att träffas mer och i mer privata samanhang
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-04 12:21:51 följande:
    Jag är inte heller en tankeläsare. Jag tycker att jag är ganska lyhörd, men jag vet inte om jag är bra på att uppfatta tjejers signaler, och tolka dom. Jag har haft fel några gånger.
    Den senaste tjejen jag träffade visste jag var intresserad. Men dom gångerna vi sågs, så hängde vi bara. Det var inget flirtande, inget fysiskt. Jag kände inga vibbar eller signaler från henne, att hon ville ligga. Men det sa hon senare, att hon ville. Men att det var jag som skulle ha tagit första steget.

Är det nån här som kan tala om för mig hur jag borde ha fattat det, att hon ville ligga?
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Igen) skrev 2021-10-04 12:26:21 följande:
    Finns många sigaler att gå på.
    Söker upp en i tid och otid
    Gärna sätter sig i närheten även om andra alterternativ finns
    Det blir långa förtroliga samtal
    Lätt beröring
    Ber om hjälp kring skitsaker som hon lika gärna kunnat fråga någon annan om
    Samtal som övergår i tystnad när man bara tittar på varandra
    Båda har svårt att avsluta ett möte/samtal och gå vidare
    Indirekt fiskande att träffas mer och i mer privata samanhang
    För ett par år sen så var det en tjej jag träffade några gånger i veckan på jobbet.
    Jag tyckte att hon var närgången ibland, det var bara vi två där. Hon smög sig på mig bakifrån och klämde sig förbi, utan att säga nåt. Och hon var angelägen om att prata med mig, när hon väl lärt känna mig. Jag fick för mig att hon kanske var intresserad.

Och den senaste tjejen jag var kär i. Vid ett par tillfällen, på kafferaster, så såg hon mig länge i ögonen utan att säga nåt. Jag tyckte att det kändes utmanande, och jag trodde att hon flirtade.
    Vi småretades ofta med varann, och jag märkte tydligt att hon kände sig trygg med mig, vi jobbade ofta själva, bara hon och jag.
    Men jag hade fel, hon var inte intresserad.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-04 12:26:41 följande:
    Den senaste tjejen jag träffade visste jag var intresserad. Men dom gångerna vi sågs, så hängde vi bara. Det var inget flirtande, inget fysiskt. Jag kände inga vibbar eller signaler från henne, att hon ville ligga. Men det sa hon senare, att hon ville. Men att det var jag som skulle ha tagit första steget.

Är det nån här som kan tala om för mig hur jag borde ha fattat det, att hon ville ligga?
    Inse - ibland blir det bara fel.

Lär dig också att ta små steg i taget för att testa. Om hon nu har följt med dig hem en kväll, ni har snackat en massa, allt känns bra går det att säga något i stil med
    "Ska du inte sitta här i soffan bredvid mig?"
    om Nej - hon är inte intreserad just i kväll att ta det vidare
    om Ja -  någon form av intresse finns. I det fallet kan du testa genom att röra hennes  hande eller lägga armen runt henne.
    Om hon tar bort handen är hon inte intreserad just i kväll att ta det vidare
    om hon håller kvar handen och besvarar din beröring så finns någon form av intresse
    osv
  • Anonym (Igen)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-04 12:32:49 följande:
    För ett par år sen så var det en tjej jag träffade några gånger i veckan på jobbet.
    Jag tyckte att hon var närgången ibland, det var bara vi två där. Hon smög sig på mig bakifrån och klämde sig förbi, utan att säga nåt. Och hon var angelägen om att prata med mig, när hon väl lärt känna mig. Jag fick för mig att hon kanske var intresserad.

Och den senaste tjejen jag var kär i. Vid ett par tillfällen, på kafferaster, så såg hon mig länge i ögonen utan att säga nåt. Jag tyckte att det kändes utmanande, och jag trodde att hon flirtade.
    Vi småretades ofta med varann, och jag märkte tydligt att hon kände sig trygg med mig, vi jobbade ofta själva, bara hon och jag.
    Men jag hade fel, hon var inte intresserad.

Just saker som leenden, trevlig betenden, blickar, småskojande är lätt att övertolka.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Igen) skrev 2021-10-04 12:36:25 följande:

Lär dig också att ta små steg i taget för att testa. Om hon nu har följt med dig hem en kväll, ni har snackat en massa, allt känns bra går det att säga något i stil med
    "Ska du inte sitta här i soffan bredvid mig?"
    om Nej - hon är inte intreserad just i kväll att ta det vidare
    om Ja -  någon form av intresse finns. I det fallet kan du testa genom att röra hennes  hande eller lägga armen runt henne.
    Om hon tar bort handen är hon inte intreserad just i kväll att ta det vidare
    om hon håller kvar handen och besvarar din beröring så finns någon form av intresse
    osv
    Jag tycker det är svårt. Vi sågs 4 ggr, hemma hos varann. Vi satt bredvid varann i soffan. Pratade. 
    Jag skulle aldrig ha vågat ta såna initiativ. Hon var 25 år yngre, 22 år.
    Och det var inte långt efter att jag fått nobben av en annan yngre tjej, så jag var väldigt försiktig.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Igen) skrev 2021-10-04 12:38:12 följande:

Just saker som leenden, trevlig betenden, blickar, småskojande är lätt att övertolka.
    Ja, speciellt om man har känslor för tjejen.
    Och det är vanligt att män misstolkar och inbillar sig intresse.
    Så HUR vet man?
    Man lär ju märka om tjejen är intresserad.
  • Anonym (Maja)

Självklart vet inte alla om alla som någon gång uppfatta en som söt, trevlig attraktiv osv.

Det som avses av vad du fått höra gissar jag är om det handlar om en person som man har återkommande kontakt med och som vill att den andre ska få reda på ens intresse, dvs där man vill att något ska hända. Då lär man i de flesta fall märka det så småningom.

Men detta att alla alltid vet, eller ska veta, om vad andra eventuellt tycker om en vet jag inte var du fått ifrån. Det tror jag är nåt som du missförstått på något sätt.

Man träffar väl massa trevliga, roliga, attraktiva människor i livet utan att ha minsta intesse av att visa att man känner så, av miljoner olika skäl.

När båda vill att den andre ska veta, och man befinner sig i ett samanhang där man träffas oft märks det ju för det mesta efter ett tag. Men det beror ju på båda parter, båda måste ju visa nåt form av intresse för att den ande ska visa lite mer osv. Att bli ihop med någon handlar i normalfallet inte om en envägskommunikation utan om ett samspel

• Anonym (Igen)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-04 12:40:56 följande:
    Jag tycker det är svårt. Vi sågs 4 ggr, hemma hos varann. Vi satt bredvid varann i soffan. Pratade. 
    Jag skulle aldrig ha vågat ta såna initiativ. Hon var 25 år yngre, 22 år.
    Och det var inte långt efter att jag fått nobben av en annan yngre tjej, så jag var väldigt försiktig.
    Inse - ibland blir det bara fel

Men vågar du inte är det inte mycket mer att göra.

Tecknena fanns där. Ni hade varit hemma hos varandra flera gånger ni trivdes ihop.

I något läge måsta man chansa, det kan bli fel och då får man gråta en skvätt i ensamhet och sen gå vidare med sitt liv och inte älta allt i flera år.

I just läget när man träffats ett par gånger på tu man hand kan det faktiskt vara läge att fråga. "Hur ser du på mig, är jag bara en vän eller? Själv börjar jag känna mer för dig än bara vännskap"
  • Anonym (Igen)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-04 12:42:20 följande:
    Ja, speciellt om man har känslor för tjejen.
    Och det är vanligt att män misstolkar och inbillar sig intresse.
    Så HUR vet man?
    Man lär ju märka om tjejen är intresserad.
    Man vet aldrig med 100% säkerhet. I övrigt se ovan ang signaler och hur man kan testa sig fram.

Inse - ibland blir det bara fel
  • Anonym (Q)

Fatta att alla är olika. Du skiter ju i all info du fått i alla dina trådar.
    En del kvinnor är så tydliga med att visa att man inte kan missa det medan andra är för fega för att våga visa sitt intresse.

• Anonym (A)
    Anonym (Q) skrev 2021-10-04 13:24:52 följande:
    En del kvinnor är så tydliga med att visa att man inte kan missa det medan andra är för fega för att våga visa sitt intresse.
    +1
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Q) skrev 2021-10-04 13:24:52 följande:

Ja, jag vet att alla är olika.
    Många andra anser att majoriteten är på ett visst sätt. Och gör man inte som dom, så är det fel.

Skiter i all info jag fått i mina trådar, vad yrar du om?

Ja, det är ju det här jag frågar. Du kanke missade det.
    Om en tjej inte vågar visa nåt, hur ska man veta att hon är intresserad?
Svar på tråden "om hon är intresserad så lär du märka det"