• Anonym (Nej tack)

    Känner knappt varandra och ber om nakenbilder

    Igår hände nåt riktigt märkligt.

    Jag var ute och promenerade och en kille frågar mig något.

    Vi börjar prata och vi har ett samtal om allmänna saker.

    Jag är 19 och han är 17.

    Han är ganska "känslokall". ganska monoton röst, ler inte, verkar lite blyg, men ändå pratsam. Han ger inga komplimanger, raggar inte på mig, säger inget om mitt utseende, utan är neutral.

    Visar inget sexuellt eller romantisk intresse.

    Han frågar om jag har snapchat och jag lägger till honom.

    Jag tänker att han vill ha vänner på tanke på hans situation (han verkar lite ensam och berättar att han bott här i 3 år.)

    När jag kommer hem så börjar han skriva åt mig, försöker ringa mig 5 gånger på snapchat, och helt plötsligt från ingenstans så frågar han mig om jag är singel, om jag är oskuld, och ber om nakenbilder. han skriver att han tycker att jag är fin osv. blir förvånad och blockerar honom direkt.

    Vad i hela friden var detta? någon som varit med om något liknande?

    (Visst är det en annan sak att träffa någon på en krog eller på en fest typ som kanske raggar på en osv, men att träffa någon ute på gatan som verkar helt vanlig och inte visa något intresse alls, som sen helt plötsligt ber om massa bilder osv?)

    + Bor i en väldigt liten stad med enbart ca 100 invånare.

    Hade det här varit i en storstad hade det kanske inte varit så ovanligt/förvånande. men jag bor i en så pass liten stad att de flesta är försiktiga med vad de gör, för de flesta känner varandra.

  • Svar på tråden Känner knappt varandra och ber om nakenbilder
  • Johan70

    Det här är ingen ursäkt till vad han gör, för vad han gör är knäppt, men en tänkbar förklaring:

    Killen har med all sannolikhet oerhört lite erfarenhet av tjejer och vet helt enkelt inte hur man skall bete sig inför dem. Han vågade väl inte visa något intresse först, men sedan, med datorskärmen emellan, vågade han och gjorde så mycket så snabbt att han gjorde bort sig. Det är mycket möjligt att han inte hade för avsikt att vara elak, men nu blev han det ändå. Synd för honom.

  • Anonym (lll)

    Bara att ignorera samt ta bort honom om du inte vill ha mer kontakt. 

  • Anonym (Eh..)

    Förlåt men att en 19 årig skulle ha skrivit detta är inte så sannolikt. Texten är inte alls det språkbruk som används i dag.

    TS beskrivning stämmer nog bra. Men tror du är äldre. Tror dessutom du är man.

    Frågeställningen?

    Tja, absolut det finns folk som ses och vill byta bilder. Ska du göra det?

    Tja, bara om du själv vill. Och aldrig med någon du inte känner klokt.

  • Tukt

    Det är svårt veta varför någon gör saker. Men den person du beskriver uppvisar en rad olika tecken på att den inte mår bra, eller har en eller flera diagnoser. Gränslösheten inkluderad.
    Fundera inte så mycket varför, det kommer du aldrig få veta. Men om du själv inte upplevde attraktion då ni möttes, blocka och håll avstånd.

  • Anonym (L)

    Vem bryr sig om varför? Det finns många som gärna vill ta emot samt skicka nakenbilder. Om du inte vill det så blocka personen. Svårare än så är det inte.

    Han var väl intresserad och ville åtminstone ligga. Han är bara 17 år så man kan inte förvänta sig att han ska vara särskilt mogen.

  • Anonym (L)
    Tukt skrev 2021-10-05 08:41:14 följande:

    Det är svårt veta varför någon gör saker. Men den person du beskriver uppvisar en rad olika tecken på att den inte mår bra, eller har en eller flera diagnoser. Gränslösheten inkluderad.

    Fundera inte så mycket varför, det kommer du aldrig få veta. Men om du själv inte upplevde attraktion då ni möttes, blocka och håll avstånd.


    Vilka är dessa tecken? Väldigt märkligt att anta att han mår dåligt eller kan ha någon diagnos endast utifrån ts beskrivning, som för övrigt knappt täcker något alls.

    Det är många som både vill skicka och ta emot nakenbilder. Att en 17 årig kille ber om nakenbilder är nog inte särskilt ovanligt. Han är ung och omogen men det betyder inte att han mår psykiskt dåligt eller har en diagnos.
  • Tukt

    Han är känslokall.


    Han försöker skapa kontakt mer förstår inte att ett leende kan vara på plats.


    Han försöker ringa en mer eller mindre främling fem gånger.


    Han frågar en i det närmast okänd människa väldigt privata saker.


    Han ber en i det närmast okänd människa om nakenbilder.
    TS själv kände själv konstiga "vibbar".


     


    Att folk gillar att få, skicka nakenbilder tvivlar jag inte ett dugg på. Men utifrån TS beskrivning så ger det i alla fall mig vibbar att det inte är något som lirar.


    Men där kan vi alla vara olika. Du kanske ser en fullt fungerande individ som bara är lite omogen.
    Jag skulle dock aldrig råda någon att ha kontakt med personer där de uppenbart får en dålig magkänsla.

  • Anonym (Nej tack)
    Anonym (Eh..) skrev 2021-10-05 07:40:42 följande:

    Förlåt men att en 19 årig skulle ha skrivit detta är inte så sannolikt. Texten är inte alls det språkbruk som används i dag.

    TS beskrivning stämmer nog bra. Men tror du är äldre. Tror dessutom du är man.

    Frågeställningen?

    Tja, absolut det finns folk som ses och vill byta bilder. Ska du göra det?

    Tja, bara om du själv vill. Och aldrig med någon du inte känner klokt.


    Okej, ursäkta mig.. men vad är det som får dig att tro att jag är en man och äldre än 19? hur skriver 19-åringar enligt dig?

    och nej - man kan inte se om någon är en tjej eller kille eller veta hur gamla de är av en text de skrivit.
  • Anonym (L)
    Tukt skrev 2021-10-05 11:22:45 följande:

    Han är känslokall.

    Han försöker skapa kontakt mer förstår inte att ett leende kan vara på plats.

    Han försöker ringa en mer eller mindre främling fem gånger.

    Han frågar en i det närmast okänd människa väldigt privata saker.

    Han ber en i det närmast okänd människa om nakenbilder.

    TS själv kände själv konstiga "vibbar".

     

    Att folk gillar att få, skicka nakenbilder tvivlar jag inte ett dugg på. Men utifrån TS beskrivning så ger det i alla fall mig vibbar att det inte är något som lirar.

    Men där kan vi alla vara olika. Du kanske ser en fullt fungerande individ som bara är lite omogen.

    Jag skulle dock aldrig råda någon att ha kontakt med personer där de uppenbart får en dålig magkänsla.


    Ts vet inte om han är känslokall eller inte. Hon känner inte honom överhuvudtaget. Det finns många som ber andra om nakenbilder och det finns många som skickar nakenbilder. Det är inte ovanligt. Detta gäller även främlingar. Bland yngre människor är det inte ovanligt.

    Jag har ingen aning om han mår psykiskt dåligt och/eller har någon diagnos eller inte. Jag tycker bara att det är märkligt och förhastat att anta det utifrån den info ts har gett oss här. Utifrån det ts har beskrivit här så tror jag mer på att han är omogen. Jag vet själv hur killar i den åldern kan vara.

    Har inte gett ts rådet att fortsätta ha kontakt med honom. Det gör hon som hon själv vill.
  • Tukt
    Anonym (L) skrev 2021-10-05 12:05:24 följande:
    Ts vet inte om han är känslokall eller inte. Hon känner inte honom överhuvudtaget. Det finns många som ber andra om nakenbilder och det finns många som skickar nakenbilder. Det är inte ovanligt. Detta gäller även främlingar. Bland yngre människor är det inte ovanligt.

    Jag har ingen aning om han mår psykiskt dåligt och/eller har någon diagnos eller inte. Jag tycker bara att det är märkligt och förhastat att anta det utifrån den info ts har gett oss här. Utifrån det ts har beskrivit här så tror jag mer på att han är omogen. Jag vet själv hur killar i den åldern kan vara.

    Har inte gett ts rådet att fortsätta ha kontakt med honom. Det gör hon som hon själv vill.
    Jag tolkar TS fråga som att hon vill ha hjälp att förstå vad hon varit med om. Alltså vill hon ha hjälp.
    Då kan jag ta tre vägar.Antingen inte ha någon åsikt alls. Vilket vore det enkla, men inte speciellt hjälpsamt. 
    Eller så uppmuntrar jag till vidare kontakt och påpekar att det nog är en blyg stackare att att fråga om folk är oskuld är sådant tonåringar gör.
    Eller så gör man som jag gjorde, ger henne rådet att se upp. Detta då med tanke på att det inte är helt ovanligt att kvinnor utsätts för både stalkers och våld.

    Läser du också om mitt första inlägg i tråden kommer du se att det är knappast en tvärsäker analys jag göra av den här personen.
  • Anonym (A)
    Anonym (lll) skrev 2021-10-05 07:12:27 följande:
    Bara att ignorera samt ta bort honom om du inte vill ha mer kontakt. 
    Instämmer
Svar på tråden Känner knappt varandra och ber om nakenbilder