• vadskajaghetadå

sibyllekliniken..nån som vart där?

har tid den 21 sept..för könsbestämmande Ul. det som är så roligt är att det går att spela in på band...otroligt roligt..

tror ni man kan få en tid enkom för att spela in på band? kostar det också 260 kr?? (om vi får veta könet på stota ultraljudet redan i v 18)

jag vill hämskt gärna ha det på film

• Svar på tråden sibyllekliniken..nån som vart där?
  • vadskajaghetadå

upp.............

• Mamma Marina

Hej vännen!

Jag va på Sibyllekliniken när jag väntade Timi.
    Vi köpte med oss ett band på typ 30 min och tog med oss när vi skulle dit. Han satte in den i videon och började spela in. Så vi fick hela UL:et på video. Han skrev på skärmen -----> S N O P P
    Så det står med på videon! haha!

Det kostar som ett vanligt akutbesök hos läkaren 260 kr.

Dom kommer säkert kunna se vad det är för en liten bäs i magen på dig, vi va där när jag va i v 31 ungefär. Men när jag va på det vanliga Ul:et i v 17 gick det inte att se, iaf kunde inte hon se.

KRAM KRAM

• vadskajaghetadå

hej go-gumman vad kul att du skrev!!

fick du hela 30 minuter inspelat? jag frågade dom o hon sa att man kan se i v 20...att dom kollar,,men vissa här på FL sa v 24...jag kommer vara nästan i v 23 när jag kommer dit...

kraaaaaaam

• Nightwish

Jag & min sambo har varit dit. Vi tog inte reda på könet, jag ville se bäsen igen och få det inspelat, fick betala 260 kr för det.

• vadskajaghetadå

hur många minuter fick du?

• Cleo

Hejsan

Jag går hos Stein på Sibyllekliniken, han har varit min gynekolog i snart 17 år. Han är erkänt duktig på ultraljud.
    Jag var hos honom nu i vecka 24 för könsbestämmande ultraljud och vi kommer att få en flicka.
    Jag var där igen i vecka 33 bara för att se om hon växte som hon skulle och det gjorde hon. Desvärre så var hans videobandspelare trasig nu när jag var där sist (11 augusti) men jag har alla mina tidigare ultraljud på videoband. Det har blivit ca 5 minuters inspelning av bebisen varje gång.

Lycka till!

• vadskajaghetadå

ok..är det alltid samma karl som håller i Ul?

• jesslin

Ja, det är bara Stein Olsen som gör UL där. Vi fick ca 10 minuter på det första och 5 min på det andra. Var där i v 23 och 25. Eftersom lillan vägrade visa upp sig första gången(låg och viftade med rumpan bara) så fick vi en återbesökstid. Och andra gången gick det bra.

• Mallemus

Vi såg könet på det "vanliga" ultraljudet på karolinska i v 19.

• ladyhawk

Vi var där idag. De tog inget extra för att spela in det på medhavd videokassett. Dock så strular videoapparaten, så det blev ingen höjdarvideo, men allt syns ändå. En flicka...

• chess1979

var ligger denna klinik? och var ligger karolinskasjukhus?

• jesslin

Allt ligger i Sthlm.

Mallemus! För oss berättade BM inget på KS. Verkar vara olika vem man kommer till.

• ladyhawk

Sibyllekliniken som gör köns-UL ligger på Sibyllegatan/Karlavägen, Östermalm/Stockholm. Karolinska Sjukhuset ligger i Solna precis utanför tullarna/Vasastan.

Svar på tråden sibyllekliniken..nån som vart där?