• Anonym (Fredrikson)

    Skriva tacksamhetsbrev till ex?

    Hej,

    Jag och mitt ex gjorde slut för två månader sedan och jag flyttar från vårt gemensamma boende om några veckor. Att bryta upp var ett gemensamt beslut och vi är fortfarande vänner. Tänkte vid utflytten ge henne ett kort på en plats som betyder mycket för oss och skriva några rader bakom bilden om tacksamheten över att ha delat denna tid med henne. Har absolut ingen baktanke med det utan bara som en fin sista grej.
    Är det freaky eller en fin gest?  

  • Svar på tråden Skriva tacksamhetsbrev till ex?
  • Anonym (Pelle)

    Nu låter du som Mr Creepy.

    Nej, allvarligt.

    Gör det om du vill det och det verkar vara så.

  • Anonym (BD)

    Jättefin idé. Det blir inte konstigt eftersom ni känner varandra väl.

  • Anonym (Pelle)

    Eller när jag tänker efter, skriv typ "Tack för tiden tillsammans med dig" och inget mer.

    Hade gjort så.

  • Anonym (oooo)
    Anonym (Fredrikson) skrev 2021-10-05 21:02:10 följande:

    Hej,

    Jag och mitt ex gjorde slut för två månader sedan och jag flyttar från vårt gemensamma boende om några veckor. Att bryta upp var ett gemensamt beslut och vi är fortfarande vänner. Tänkte vid utflytten ge henne ett kort på en plats som betyder mycket för oss och skriva några rader bakom bilden om tacksamheten över att ha delat denna tid med henne. Har absolut ingen baktanke med det utan bara som en fin sista grej.
    Är det freaky eller en fin gest?  


    Går inte att svara på - det beror på hur hon är som person, men du vet väl bäst hur hon kan tänkas ta det.
  • Anonym (Vänta lite.)

    Vänta ett par månader med det så blir det mindre creepy.

  • Frångötet
    Anonym (Fredrikson) skrev 2021-10-05 21:02:10 följande:

    Hej,

    Jag och mitt ex gjorde slut för två månader sedan och jag flyttar från vårt gemensamma boende om några veckor. Att bryta upp var ett gemensamt beslut och vi är fortfarande vänner. Tänkte vid utflytten ge henne ett kort på en plats som betyder mycket för oss och skriva några rader bakom bilden om tacksamheten över att ha delat denna tid med henne. Har absolut ingen baktanke med det utan bara som en fin sista grej.

    Är det freaky eller en fin gest?  


    Kortet hamnar på i papperskorgen när hon träffat någon annan!

    Tror ej den andra pojkvännen vill ha dig på kylskåpet.
  • mosstradamus

    Viska det i hennes öra när ni har ex-sex istället

  • Aurora Borrealis

    Nej. Det normala att ge bort vid ett uppbrott om man har dåligt samvete + är tacksam för det som varit och vill visa hur tacksam är en bil. Ge henne en bil. En bil har hon i a f användning av.

  • Anonym (Laura)

    Nja, tycker också att det låter lite sisådär, även om ni är vänner. Vill du göra nåt för att säga tack skulle jag göra något mindre sentimentalt och mer neutralt och vänskapligt istället. Allt det där med "kort på en plats som betyder väldigt mycket för oss" blir lite för sappy. 

  • Anonym (ewferf)

    Usch nej. Säg det på ett neutralt sätt ist. 

  • Anonym (Fin gest)

    Jag skulle tycka det var en fin gest, om det är som du säger att ni gör slut som vänner. Men du känner väl henne själv bäst, kommer hon att bli glad eller tycka det är creepy eller smörigt? Två delade läger här i tråden uppenbarligen, vilken tillhör hon?

  • Anonym (Fin gest)
    Aurora Borrealis skrev 2021-10-05 23:36:54 följande:

    Nej. Det normala att ge bort vid ett uppbrott om man har dåligt samvete + är tacksam för det som varit och vill visa hur tacksam är en bil. Ge henne en bil. En bil har hon i a f användning av.


    Hahahahahaha. Nej det normala att ge bort för att visa tacksamhet är en häst. Ett halvblod, gärna med hoppstam.
  • Anonym (Lena)

    Låter jättefint. Men säg det istället för att skriva :)

    Mitt ex (vi gjorde slut gemensamt) gjorde det. Han berättade vilken fin person han tyckte jag var och att vår tid ändå hade varit fin. Att han önskade mig all lycka framöver. Jag sa detsamma till honom. Det länder jättebra att kunna säga uppriktiga fina saker till en annan person. Betyder mycket.

    Ibland funkar en relation inte, men det innebär inte att man inte kan värdesätta den tid personen var en del av sitt liv :)

    Du är en modig och mogen person TS

  • Mrs Moneybags

    Jag skulle i så fall bara ge en snabb vänskaplig kram när jag flyttade ut och säga tack för allt och lycka till i framtiden eller något liknande. 

    Ett helt brev blir för mycket. 

  • Anonym (tjej 26)

    Jag skulle bara säga det innan jag åkte iväg. Ett brev är NO NO.

Svar på tråden Skriva tacksamhetsbrev till ex?