• Anonym (Undrar)

Magister eller master examen? (60 hp varav uppsats 45 hp)

Hej

Jag undrar om nån har koll på vad som gäller:

Om man läser en masterutbildning där man skriver uppsats för 45 poäng år 1 (av 60 poäng), kan man ta ut magisterexamen efter det? Eller måste man läsa 1 år till på 60 hp random masterkurser (man får välja kurser fritt, förutom dom obligatoriska 60 hp år 1?

Har en masterexamen sen innan som krävde 120 poäng "förbestämda kurser", går det att använda dom poängen på nåt sätt och ta ut en "dubbel master" (som dubbel kandidat där det räcker med 180+90 poäng)?

Någon som vet vad som gäller?

Nån med egen erfarenhet? Hur har ni gjort och varför?

• Svar på tråden Magister eller master examen? (60 hp varav uppsats 45 hp)
  • Anonym (Master)

Beror på om skolan godkänner någon kurs som kan bli tillgodoräknad. Vänd dig till universitetets studievägledning och fråga, omöjligt för oss att svara.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Master) skrev 2021-10-06 12:13:54 följande:

Beror på om skolan godkänner någon kurs som kan bli tillgodoräknad. Vänd dig till universitetets studievägledning och fråga, omöjligt för oss att svara.

Ja, tänkte om någon här hade erfarenhet själv. Har mejlat institutionen tidigare utan att få svar om vad som gäller.
  • Anonym (Master)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-10-06 13:49:14 följande:

Ja, tänkte om någon här hade erfarenhet själv. Har mejlat institutionen tidigare utan att få svar om vad som gäller.

Beror på skolan, deras regelverk, är kurserna kopplade till området osv. Jag funderar på att gå ytterligare en 5-årig utbildning och kan tillgodoräkna mig både C och E uppsatserna men inga kurser exempelvis.

Fråga igen, men vänd dig specifikt till studievägledningen. Boka in ett fysiskt möte eller ett möte genom Skype eller annat.
Svar på tråden Magister eller master examen? (60 hp varav uppsats 45 hp)