• pstxet95

    Socionomer - in här!!

    Hej

    Jag håller på att utbilda mig till socionom just nu. Jag tänkte kolla vad ni socionomer jobbar med, då jag förstått att det är väldigt brett. Vad gör tex ni som inte jobbar inom socialtjänsten? Alla är välkomna att skriva ! Hade också varit kul att veta hur mycket ni tjänar.

    Mvh

  • Svar på tråden Socionomer - in här!!
  • Anonym (me)

    Nu jobbar jag förvisso inom socialförvaltningen men tänkte att det kanske är ok ändå.

    Jobbar som biståndshandläggare och har idag en lön på 34 950 kr. Jobbade tidigare som enhetschef och tjänade då 36 000 + jourersättning 3000 varannan månad.

  • Anonym (B)
    Anonym (me) skrev 2021-10-06 12:26:35 följande:

    Nu jobbar jag förvisso inom socialförvaltningen men tänkte att det kanske är ok ändå.

    Jobbar som biståndshandläggare och har idag en lön på 34 950 kr. Jobbade tidigare som enhetschef och tjänade då 36 000 + jourersättning 3000 varannan månad.


    Bra betalt för att trycka ned folk
  • Anonym (me)
    Anonym (B) skrev 2021-10-06 12:27:40 följande:
    Bra betalt för att trycka ned folk
    Du har bra koll på hur jag utför mitt arbete hör jag. Kan faktiskt med handen på hjärtat säga att jag jobbat i 12 år och aldrig mött annat än tacksamhet. De flesta gamla blir glada för hemtjänst.
  • pstxet95
    Långbenopluto skrev 2021-10-06 12:27:02 följande:

    Jag jobbar inom vuxenstöd, har jobbat nu i snart 17 år och har en lön på 35,250 kr.


    Det som får mig att tveka på utbildningen är just det att lönen är så låg för de stora jobbet man gör. Hur ser möjligheterna ut för löneförhöjningar?? Trodde det höjdes mycket efter antal år inom branschen
  • pstxet95
    Anonym (me) skrev 2021-10-06 12:26:35 följande:

    Nu jobbar jag förvisso inom socialförvaltningen men tänkte att det kanske är ok ändå.

    Jobbar som biståndshandläggare och har idag en lön på 34 950 kr. Jobbade tidigare som enhetschef och tjänade då 36 000 + jourersättning 3000 varannan månad.


    Hur länge har du funnits inom branschen?
  • Anonym (me)
    pstxet95 skrev 2021-10-06 12:31:26 följande:
    Hur länge har du funnits inom branschen?
    Som handläggare 12 år, enhetschef 3 år.
  • Anonym (Soctant)

    Förrut enhetchef (biträdande) för ganska stor personal grupp 46000. Jobbet sög

    Nu verksamhetsutvecklare och tjänar 44000. Myyyycket bättre, lite ensamt dock men ett drömjobb för mig

Svar på tråden Socionomer - in här!!