• Buten

    Lön besiktningstekniker fordon

    Hej! Jag har blivit tillkallad på en arbetsintervju på besikta bilprovning, för tunga fordon.

    Det är inget jag jobbat med förut, men har stor erfarenhet av lastbils branschen som innesäljare av reservdelar till tunga fordon.

    Dom vill ha mitt löneanspråk under intervjun men jag har noll koll på vad som kan begäras.

    Är det någon som vet en cirka lön under 2021?

    Mvh

  • Svar på tråden Lön besiktningstekniker fordon
  • Anonym (Nej)

    Ingen aning. Men skulle ej ge löneanspråk innan jag blivit erbjuden jobbet. Så det är mitt tips till dig. Att inte ge det förrän de erbjudit jobbet. Du vill inte bli bortsållad pga du gett 500kr mer i löneanspråk än nån annan.

  • Anonym (IQ)

    "Marknadslönen 2021 ligger i intervallet 29 000 - 34 000 kronor per månad för besiktningstekniker som utför besiktning av fordon. Utför besiktning av fordon. Den grundläggande uppgiften är att bidra till en bättre trafiksäkerhet, en bättre miljö och till en bättre bilekonomi för trafikanterna."

    Dock information från ett fackförbund och de brukar ju ljuga en del så lite över sanningen gissar jag.

  • Buten

    Jag såg det iq!

    Men kollar man andra sidor är det allt från 34 till 39, därför jag undrar av någon som faktiskt jobbar som det :)

  • Anonvm
    Buten skrev 2021-10-06 18:32:42 följande:

    Jag såg det iq!

    Men kollar man andra sidor är det allt från 34 till 39, därför jag undrar av någon som faktiskt jobbar som det :)


    Har du tidigare erfarenheter och kompetens kring tunga fordon så är det nog meriterande och borde motivera högre lön mot någon som enbart har kompetens att besikta lätta fordon?
Svar på tråden Lön besiktningstekniker fordon