• Anonym (Utstött)

Fler som känner sig utstötta på sitt jobb?

Utstött på jobbet. Är ganska ny inom ett stort företag.Inhyrd.

Mycket ostrukturerat när jag började med så många som slutat inom viss tjänst.

Mycket struntprat bland tjejerna och svårt att passa in.

Ändå välkänt globalt företag.

Vantrivs att vara på kontoret och sitter hellre hemifrån men då uppfattas det som att jag ej lyder direktiv och vad jag förväntas göra dvs vara där.

Ändå har alla jobbat hemifrån hela pandemin och många fortsätter så ett antal dagar i veckan.

Känner av i luften att det pratas om mig just vibbar.

Dessutom är jag uppväxt privilegierat vilket många har svårt att bemöta.

Är däremot extremt ödmjuk och snäll mot alla.

Fler som får känslan av att det skaver att vara på jobbet?

Annars trivs jag med mina arbetsuppgifter.

• Svar på tråden Fler som känner sig utstötta på sitt jobb?
  • Anonym (Juli)

Du beskriver mig där. Så du är inte ensam. Jag kan inte jobba hemifrån, men skulle hellre sitta på toaletten än att sitta på kontoret med dem andra på rasten. Men de funkar ju inte.

De är inte roligt att känna så!..

• Anonym (Utstött)
    Anonym (Juli) skrev 2021-10-07 10:27:49 följande:

Du beskriver mig där. Så du är inte ensam. Jag kan inte jobba hemifrån, men skulle hellre sitta på toaletten än att sitta på kontoret med dem andra på rasten. Men de funkar ju inte.

De är inte roligt att känna så!..

Känner du av vibbar på din arbetsplats?

Jag blir tjejen som har svårt att förstå (trots universitetsstuduer) och behöver få allt repeterat/gör fel etc..
  • Anonym (Juli)

[quote=81419914][quote-nick]Anonym (Utstött) skrev 2021-10-07 11:12:29 följande:[/quote-nick]Känner du av vibbar på din arbetsplats?

Det beror på vad du menar med vibbar.

Jag hör ju hur dem pratar om andra ibland, som precis lämnat rummet. Så varför skulle dem inte prata om mig. Jag vet att jag gör ett bra jobb men jag blir den ?tysta? som inte säger så mycket. Och det är ju inte okej att vara den tysta i dagens samhälle. Att vara lite ?blyg? är negativt och fel?!

Vi jobbar alltid två och två när vi åker ut (vården) och vi lägger upp det själva och vem man ska jobba med. Och känns som att man blir kvar till sist och att dem gamla väljer varandra fort som bara den för att slippa jobba med en? den känslan är så j*vla jobbig och man känner sig så liten och värdelös?

Vad jobbar du med?

• Anonym (Utstött)
    Anonym (Juli) skrev 2021-10-07 11:40:28 följande:

[quote=81419914][quote-nick]Anonym (Utstött) skrev 2021-10-07 11:12:29 följande:[/quote-nick]Känner du av vibbar på din arbetsplats?

Det beror på vad du menar med vibbar.

Jag hör ju hur dem pratar om andra ibland, som precis lämnat rummet. Så varför skulle dem inte prata om mig. Jag vet att jag gör ett bra jobb men jag blir den ?tysta? som inte säger så mycket. Och det är ju inte okej att vara den tysta i dagens samhälle. Att vara lite ?blyg? är negativt och fel?!

Vi jobbar alltid två och två när vi åker ut (vården) och vi lägger upp det själva och vem man ska jobba med. Och känns som att man blir kvar till sist och att dem gamla väljer varandra fort som bara den för att slippa jobba med en? den känslan är så j*vla jobbig och man känner sig så liten och värdelös?

Vad jobbar du med?

Kontor
  • Anonym (Anonym)

Jag har blivit utfryst på jobbet och det gjorde det outhärdligt att stanna kvar. Mina kollegor hade jobbat ihop länge och funnit varandra, och en av dem gillade inte mig av någon anledning och pratade skit bakom ryggen och fick över de andra på sin sida. Det slutade med att jag var helt ensam och blev motarbetad. Jag mådde jättedåligt av det och blev osäker på mig själv och tänkte att det måste vara något fel på mig. Tyvärr sitter det i fortfarande.

Kan du inte ta upp det här med din chef och se om du kan få jobba hemifrån på heltid?

• Anonym (Känner igen)

Känner helt klart igen mig, har varit på många arbetsplatser där man direkt känt av ett konstigt klimat o inte känner att man passar in eller är välkommen bland kollegor. Så jävla konstigt att man kommer ut i ?vuxenvärlden? och det visar sig att den är mindre öppen och mer omogen än förskolan.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Känner igen) skrev 2021-10-07 15:57:38 följande:

Så jävla konstigt att man kommer ut i ?vuxenvärlden? och det visar sig att den är mindre öppen och mer omogen än förskolan.

Ja, det är sorgligt
  • Anonym (Utstött)

Känner mig som inhyrd kontorist utanför och kontrollerad.

• Anonym (Nja)

Har senaste åren känt sä på de arbetsplatser jag varit på.

Känner spontant att det inte är så mycket att göra.

Jag är generellt inte en person som folk vill vara kompis eller bekant med, har fått acceptera det. Gillar det inte men efter några rejäla bakslag har jag förstått att det är så.

Försöker de jobbet som ett ställe där man har roliga arbetsuppgifter som man trivs med. Det duger bra så.

• Anonym (Shio)
    Anonym (Känner igen) skrev 2021-10-07 15:57:38 följande:

Känner helt klart igen mig, har varit på många arbetsplatser där man direkt känt av ett konstigt klimat o inte känner att man passar in eller är välkommen bland kollegor. Så jävla konstigt att man kommer ut i ?vuxenvärlden? och det visar sig att den är mindre öppen och mer omogen än förskolan.

Inte så konstigt egentligen. I 6-års åldern finns det inga bittra människor.

De bittra människorna tenderar att ha skvaller och negativa uttalanden om andra som enda sättet att känna sig mindre misslyckade

Bästa man kan göra är att bara nonchalera det och vara positiv och glad och umgås med de med bra attityd.Om majoriteten har dålig attityd på arbetsplatsen så skulle jag byta jobb.
Svar på tråden Fler som känner sig utstötta på sitt jobb?