• palettjunkie

    Oro för att ha oddsen emot sig

    Hej,

    Är ny här och hoppas hitta er som gått eller går igenom vad jag går igenom. Är 29 år gammal och inväntar ÄL för att kunna sätta igång med första försöket med första barnet.

    Jag har en ganska trasslig historia då jag för 3 år sedan diagnostiserades med endometrios. Har alltid haft mycket mensvärk osv men i övrigt mått helt okej. För tre år sen var det som att allt slog bakut, jag fick en komplext placerad cysta som var infekterad och blev inlagd för det. Sedan dess har det varit många vändor till sjukhus, extrema smärtor, sjukskrivningar och cystor som avlöst varandra. Klev av min kombinationsbehandling av p-piller och hormonspiral i månadsskiftet jul/aug och väntar nu på mensen som aldrig kommer. Har precis käkat 10 dagar Provera för att försöka kicka igång den.

    Har inte ens försökt men är redan livrädd för allt. Känns som att jag har all statistik emot mig och alla runt om kring samt läkare som pratar om hur svårt det är att få barn när man har endo. Är livrädd för att få utomkveds, dels för jag läst att risken ökar vid endometrios och dels för att jag vet efter undersökning att jag har endocystor som gör den ena äggledaren trängre och krokig.

    Någon som varit med om liknande? Hur har det gått för er?

Svar på tråden Oro för att ha oddsen emot sig