Är det värt det? Att ha en flickvän..
Eller kostar det mer än det smakar?
Eller kostar det mer än det smakar?
Älskar min flickvän galet mycket. Hon gör livet värt att leva. Vad skulle det kosta menar du? Konstig fråga.
Ja, men då gäller det att vara väldigt försiktig vem du släpper in i livet. Det måste kännas rätt för dig. Frågan är snarare är du redo att ha en flickvän? Med alla de krav & förväntningar det innebär?
Jag tänker att svaret är olika i olika skeden i livet. Ibland kanske man har en period då det passar bättre att leva som singel, medan andra perioder i livet är galet trevligt med en partner. Sen går det ju lite upp och ner både med och utan en respektive.
Däremot skulle jag vilja hävda att man på ålderns höst förhoppningsvis hittat sig en andra hälft att dela livet med, tror det blir trevligare.
Ja det är värt det!
Ensam i hela 80 år?
Ja, det är värt det.
Vill du inte ha någon att komma hem till, någon som älskar dig? Att ha sex med? Skaffa familj tillsammans med?
Det är en bra fråga. Det KAN vara värt det, men man bör som någon sa här vara väldigt försiktig med vem man släpper in.
Begreppet "andra hälft" är enligt mig ett förlegat begrepp. Du är (eller borde åtminstone vara) en komplett person i dig själv, utan behov av någon "andra hälft". Men med det sagt så kan en flickvän verkligen förgylla en redan bra tillvaro. :)
Men som sagt, gå långsamt fram, med öppna ögon, och ha fokus på att ha trevligt. Många tenderar att ha alldeles för bråttom in i relationer.
Förstår inte hur du menar? Varför skulle det inte vara värt det?
Ja du riskerar att bli dumpad, som alla andra i hela världshistorien någonsin, men det är inte livets undergång.
Det är klart att det finns rötägg som inte är värda din kärlek och respekt men någon sådan ska du ju inte vara tillsammans med.
På den frågan finns inget vettigt svar. Det beror väldigt mycket på vilket sinnestillstånd DU själv befinner dig i livet. Jag har haft perioder i livet där jag kan tycka "absolut inte, nej för helvete!" osv. och verkligen vart negativ. Samt motsatsen.
Det är inte värt det bara för att slippa vara ensam skulle jag vilja hävda, men inte ens det är något jag kan vara konsekvent med.
Det finns få saker som är så destruktiva som att leva i en dålig relation. En fin relation ger dock otrolig lycka.
Dvs man lever bättre ensam än i en dålig relation, men min uppfattning är att man blir mer lycklig av att leva med sin stora kärlek än ensam.
Det kommer att bli precis som du undermedvetet tror att det blir. Är du rädd för att vara ensam kommer du att känna dig lämnad, är du rädd för att bli lurad kommer du att känna sig sviken. Hålet är i dig själv.
Det kommer att bli precis som du undermedvetet tror att det blir. Är du rädd för att vara ensam kommer du att känna dig lämnad, är du rädd för att bli lurad kommer du att känna sig sviken. Hålet är i dig själv.
Jag skulle säga att det beror på vad du ska ha flickvännen till?
Hade du istället frågat om det är värt att ha ett förhållande och kärlek hade jag definitivt svarat JA på den frågan. Men att för att det ska bli lyckat ska man ju ha något att ge och erbjuda till någon och inte ha för stora problem med sig själv eller befinna sig i en omöjlig situation. Man måste vara villig att utvecklas och kompromissa för att det ska lyckas.
Att få uppleva riktig närhet, dela upplevelser, sexualitet och dela livet med någon annan är nog en av de stora meningarna med livet och den högsta formen av lycka och tillfredsställelse man kan få i ett liv. Att inte få uppleva det är en stor sorg och en ständig saknad för de som drabbas och tvingas leva ensamma.
Men kärlek är något man måste jobba för, för väldigt sällan slår den ner som en blixt för två personer samtidigt. Man måste ge av sig själv, vara intressant, pålitlig, generös, attraktiv och skapa anledningar för någon att bli kär i en. Bjuda in, göra sig oumbärlig och underbar för någon annan. Man måste vara redo för kärlek för att den ska uppstå är nog första steget.