• Anonym (Styvmorsan)

Ska jag gratulera på födelsedagen?

Har ett dilemma som jag tänkte rådfråga om.

Min styvdotter fyller 20år snart och jag vet inte om jag borde köpa en blomma, kort, bara säga grattis eller inget alls..

Jag separerade från hennes pappa när hon var 17år. Hon tyckte uppbrottet var okej och vi lovade att hålla kontakten. Hennes pappa har en personlighetsstörning som gör att han inte klarar ett nederlag så genast träffade han en ny som han flyttade ihop med och gifte sig med. I samma veva förbjöd han sin dotter att kontakta mig eller ha kontakt med mig.

I början hade vi kontakt ändå men jag märkte att det var jobbigt för henne så jag backade och hon bytte nummer och flyttade.

Vi har inte haft kontakt på 1,5år men nu har jag hittat hennes adress på Eniro och funderar på om jag ska gratta eller inte.

20år är stort.. kan man skicka ett blomsterbud? Kort?

Jag har inget telefonnummer till henne.

Borde jag strunta i det? Känner hon sig inte sviken då tro?

• Svar på tråden Ska jag gratulera på födelsedagen?
  • Anonym (Nja)

Känner hon sig sviken så har tåget redan gått. Ni har inte haft kontakt på länge, jag förstår inte vitsen? Tänkte du att ni skulle börja träffas regelbundet eller nåt...? För om du inte kan vara 100 % närvarande i hennes liv så skit i det. Då menar jag inte ses eller prata varje dag men att vara DÄR liksom.

• Anonym (T)
    Anonym (Styvmorsan) skrev 2021-10-08 18:53:22 följande:

Har ett dilemma som jag tänkte rådfråga om.

Min styvdotter fyller 20år snart och jag vet inte om jag borde köpa en blomma, kort, bara säga grattis eller inget alls..

Jag separerade från hennes pappa när hon var 17år. Hon tyckte uppbrottet var okej och vi lovade att hålla kontakten. Hennes pappa har en personlighetsstörning som gör att han inte klarar ett nederlag så genast träffade han en ny som han flyttade ihop med och gifte sig med. I samma veva förbjöd han sin dotter att kontakta mig eller ha kontakt med mig.

I början hade vi kontakt ändå men jag märkte att det var jobbigt för henne så jag backade och hon bytte nummer och flyttade.

Vi har inte haft kontakt på 1,5år men nu har jag hittat hennes adress på Eniro och funderar på om jag ska gratta eller inte.

20år är stort.. kan man skicka ett blomsterbud? Kort?

Jag har inget telefonnummer till henne.

Borde jag strunta i det? Känner hon sig inte sviken då tro?

Klart du kan skicka ett kort, det visar att du tänker på henne. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Nja) skrev 2021-10-08 18:55:48 följande:
    Känner hon sig sviken så har tåget redan gått. Ni har inte haft kontakt på länge, jag förstår inte vitsen? Tänkte du att ni skulle börja träffas regelbundet eller nåt...? För om du inte kan vara 100 % närvarande i hennes liv så skit i det. Då menar jag inte ses eller prata varje dag men att vara DÄR liksom.
    Håller med
  • Anonym (...)

Tycker absolut du ska skicka både kort och blomma!

• Anonym (Styvmorsan)

Jag vill mest att hon ska veta att jag tänker på henne och att hon alltid kommer att ha en plats i mitt hjärta oavsett om vi ses igen eller ej. Fylla 20 år ju speciellt. Hon fick bud av mig när hon fyllde 18. Det blev hon överlycklig av.

Jag vet att hon hade blivit glad nu med. Och nu bor hon inte med sin pappa längre så hon behöver inte tänka på vad han ska säga.

Men tack för input. Jag blev inte mycket klokare ännu..
  • Anonym (Emm)

Skicka en blomma och ett kort tycker jag, hon kommer säkert bara bli glad.

• Anonym (Styvmorsan)
    Anonym (...) skrev 2021-10-08 19:30:28 följande:

Tycker absolut du ska skicka både kort och blomma!

Aha :)
  • Anonym (...)
    Anonym (Styvmorsan) skrev 2021-10-08 19:45:40 följande:

Aha :)

Tänker nog tom att gör du inte det är er relation körd för alltid. 1,5 år är inte särskilt lång tid och det här kan öppna dörren till att ni kanske träffas igen. Speciellt om hon nu inte längre bor med sin pappa.
  • Anonym (T)
    Anonym (Styvmorsan) skrev 2021-10-08 19:32:01 följande:
    Jag vill mest att hon ska veta att jag tänker på henne och att hon alltid kommer att ha en plats i mitt hjärta oavsett om vi ses igen eller ej. Fylla 20 år ju speciellt. Hon fick bud av mig när hon fyllde 18. Det blev hon överlycklig av.

Jag vet att hon hade blivit glad nu med. Och nu bor hon inte med sin pappa längre så hon behöver inte tänka på vad han ska säga.

Men tack för input. Jag blev inte mycket klokare ännu..
    Då hade jag definitivt gjort det. 
  • Anonym (N)

Fy fan vilken rutten och tråkig inställning. Klart du ska gratta henne ts!
Svar på tråden Ska jag gratulera på födelsedagen?