• FruBard

    Mensvärk 4 dagar efter ägglossning?

    Jag hade ägglossning den 27 september (jag vet det då jag testar med äl stickor) och 4 dagar efter ägglossningen så fick jag molande värk i magen (precis som innan mensen kommer) och det håller fortfarande i sig (3 dagar innan bim). Men igår testade jag med ett testa tidigt ifrån RFSU och det visade negativt, så jag förstår ingenting. Jag har dessutom väldigt ömma bröst & illamående, men det har jag haft även dom andra månaderna när mensen har kommit men inte lika mycket som nu, men det som verkligen skiljer sig den här månaden är den här mensvärken.

    Fler som har haft såhär?

  • Svar på tråden Mensvärk 4 dagar efter ägglossning?
  • dujagochbebisen
    FruBard skrev 2021-10-08 20:29:48 följande:

    Jag hade ägglossning den 27 september (jag vet det då jag testar med äl stickor) och 4 dagar efter ägglossningen så fick jag molande värk i magen (precis som innan mensen kommer) och det håller fortfarande i sig (3 dagar innan bim). Men igår testade jag med ett testa tidigt ifrån RFSU och det visade negativt, så jag förstår ingenting. Jag har dessutom väldigt ömma bröst & illamående, men det har jag haft även dom andra månaderna när mensen har kommit men inte lika mycket som nu, men det som verkligen skiljer sig den här månaden är den här mensvärken.

    Fler som har haft såhär?


    Hur gick det? Vart ett plus eller kom mensen?
  • dujagochbebisen
    FruBard skrev 2021-10-08 20:29:48 följande:

    Jag hade ägglossning den 27 september (jag vet det då jag testar med äl stickor) och 4 dagar efter ägglossningen så fick jag molande värk i magen (precis som innan mensen kommer) och det håller fortfarande i sig (3 dagar innan bim). Men igår testade jag med ett testa tidigt ifrån RFSU och det visade negativt, så jag förstår ingenting. Jag har dessutom väldigt ömma bröst & illamående, men det har jag haft även dom andra månaderna när mensen har kommit men inte lika mycket som nu, men det som verkligen skiljer sig den här månaden är den här mensvärken.

    Fler som har haft såhär?


    Hann skicka innan jag svarade på din fråga.. men känner igen att ha de symptomen innan mens, ofta mer eller mindre och hoppet går upp och ner.

    Känner exakt som dig denna cykel, är på ÄL+10 / BIM-5, och tycker mig känna att dessa svullna bröst är ännu mer fylliga och svullna än vanligt, har också haft molvärk sen typ ÄL+4 och mår illa till och från.. Så har hoppet uppe, men det har man ju haft tidigare cykler med och så kommer mensen ändå..
  • Lottis93
    FruBard skrev 2021-10-08 20:29:48 följande:

    Jag hade ägglossning den 27 september (jag vet det då jag testar med äl stickor) och 4 dagar efter ägglossningen så fick jag molande värk i magen (precis som innan mensen kommer) och det håller fortfarande i sig (3 dagar innan bim). Men igår testade jag med ett testa tidigt ifrån RFSU och det visade negativt, så jag förstår ingenting. Jag har dessutom väldigt ömma bröst & illamående, men det har jag haft även dom andra månaderna när mensen har kommit men inte lika mycket som nu, men det som verkligen skiljer sig den här månaden är den här mensvärken.

    Fler som har haft såhär?


    Hej! Hoppar in här med. Har precis likadana symtom som du. Fast är just nu bara på äl+6. Tror att jag har BIM 2/11 så är ett tag kvar. Fick också hugg/ stick i livmodern igår och idag. Konstigt. Vad kan det vara tro? Vet att det är för tidigt för gravsymtom redan men man kan väl alltid hoppas.

    Hur har det gått för dig?
  • dujagochbebisen
    Lottis93 skrev 2021-10-22 18:54:40 följande:

    Hej! Hoppar in här med. Har precis likadana symtom som du. Fast är just nu bara på äl+6. Tror att jag har BIM 2/11 så är ett tag kvar. Fick också hugg/ stick i livmodern igår och idag. Konstigt. Vad kan det vara tro? Vet att det är för tidigt för gravsymtom redan men man kan väl alltid hoppas.

    Hur har det gått för dig?


    Åh men de låter ju som att du kanske kände implantationen? *hihi hoppas*
  • Lottis93
    dujagochbebisen skrev 2021-10-22 19:47:20 följande:

    Åh men de låter ju som att du kanske kände implantationen? *hihi hoppas*


    Hihi ja får vänta ett tag och se :)
Svar på tråden Mensvärk 4 dagar efter ägglossning?