• pandarinen

    Blod rosa flytning vid äl

    Har aldrig haft det tidigare men idag på morgonen så var pappret ljust rosa. Väldigt ljust. Blod? Är det bra/dåligt tecken? Betyder det att jag har pågående äl, efter äl, eller väntar äl?

  • Svar på tråden Blod rosa flytning vid äl
  • evelinagra1

    Jag fick positivt äl test förra fredagen, på tisdagen fick jag också rosa flytning vet inte vad det beror på men är gärna med i tråden för att se om någon annan vet :)

  • evelinagra1

    Jag fick positivt äl test förra fredagen, på tisdagen fick jag också rosa flytning vet inte vad det beror på men är gärna med i tråden för att se om någon annan vet :)

  • pandarinen
    evelinagra1 skrev 2021-10-09 11:50:16 följande:

    Jag fick positivt äl test förra fredagen, på tisdagen fick jag också rosa flytning vet inte vad det beror på men är gärna med i tråden för att se om någon annan vet :)


    Spännande. Hoppas det är positivt att man får en liten blödning. Då har du BIM nästa vecka? Jag hade vad jag misstänker äl i fredags ( kanske fortfarande idag) och fick blödningen idag. Idag var det mera rosa på pappret när jag var på toaletten. 
  • evelinagra1
    pandarinen skrev 2021-10-09 16:17:06 följande:

    Spännande. Hoppas det är positivt att man får en liten blödning. Då har du BIM nästa vecka? Jag hade vad jag misstänker äl i fredags ( kanske fortfarande idag) och fick blödningen idag. Idag var det mera rosa på pappret när jag var på toaletten. 


    Jag tror att man kan få en blödning när ägget släpper, men det känns lite sent för min del att ägget släpper 4 dagar efter positivt ägglossningstest så vet inte vad det kan ha varit, ja precis har BIM på torsdag :)
  • pandarinen

    Läste det här nu: 
    Många kvinnor kan fysiskt märka när de får sin ägglossning. De känner en svag smärta i underlivet. På fackspråk kallas det för ?mittelschmerz?, vilket är tyska och betecknar smärta mitt i perioden.


    Denna smärta hänger ihop med den lilla blödning som sker i äggstockarna när ägget lossnar. Blödningen sker vid bukhinnan och orsakar en kortvarig smärta. En del kvinnor kan också uppleva en sparsam blödning eller lite rosa flytning vid ägglossningstidpunkten, och det är resterna av blödningen efter ägglossningen.

  • pandarinen
    evelinagra1 skrev 2021-10-09 16:20:01 följande:
    Jag tror att man kan få en blödning när ägget släpper, men det känns lite sent för min del att ägget släpper 4 dagar efter positivt ägglossningstest så vet inte vad det kan ha varit, ja precis har BIM på torsdag :)
    Då hade jag alltså ägglossning i fredags. För jag kände lite smärta och sen idag på lördagen blödning. Eller har jag ägglossning idag... 
    Jag hade sex i torsdags. Borde ju ha det idag egenligen när det visar sig så tydligt. 
    Hur har du haft sex för att öka chanserna? Har ni försökt länge? 
  • evelinagra1
    pandarinen skrev 2021-10-09 16:30:27 följande:

    Då hade jag alltså ägglossning i fredags. För jag kände lite smärta och sen idag på lördagen blödning. Eller har jag ägglossning idag... 

    Jag hade sex i torsdags. Borde ju ha det idag egenligen när det visar sig så tydligt. 

    Hur har du haft sex för att öka chanserna? Har ni försökt länge? 


    Ja om du har möjlighet så tycker jag absolut att du ska ha sex idag! Jag hade bara sex 2 gånger förra veckan och det var tisdagen och fredagen (samma dag som positivt ältest) har försökt aktivt i 6 månader men inte haft preventivmedel på 2 år, har ni försökt länge?
  • pandarinen

    Samma här sex månader aktivt. Hade en paus på två månader efter ett MF. Men det här är sjätte aktiva försöket. 
    Segt att det ska ta så lång tid. Är det första barnet? 
    Det är andra barnet för mig. Mitt första barn satte vi på andra försöket, så känns extra segt nu när det tar så här lång tid. 

  • evelinagra1
    pandarinen skrev 2021-10-09 17:20:45 följande:

    Samma här sex månader aktivt. Hade en paus på två månader efter ett MF. Men det här är sjätte aktiva försöket. 

    Segt att det ska ta så lång tid. Är det första barnet? 

    Det är andra barnet för mig. Mitt första barn satte vi på andra försöket, så känns extra segt nu när det tar så här lång tid. 


    Ja okej! Det är mitt första barn :)
  • Lemoon

    Hej!


    Jag har också lagt märke till detta, får ljust blod väldigt väldigt lite blandat med flytningar på dag 15 ofta i min cykel, och min temp höjs på dag 14, positivt på ältest dag 13. Menscykel på 25-26 dagar.

Svar på tråden Blod rosa flytning vid äl