• Hyllemor

    Vad gör ni med era fotografier?

    Jag har tusentals digitala fotografier. Jag gör ingenting med dem alls. Jag fick några få på "fotopapper" när min 7-åring var bebis. Under en period så hade jag några av dessa i en stor ram på väggen, men jag kom inte längre än att jag inte fyllde varje "ruta", eftersom jag därefter inte kunde bestämma vilka som skulle komma till. De som finns kvar har dessvärre blivit bleknade med åren.


    Vad ska man göra med foton? Vilka väljer man och hur gör man, för att dessa ska finnas kvar i framtiden, även om de kanske sitter på en vägg med direkt solljus?


    Jag tycker att det är så svårt att välja bland fotografierna, och de blir ju liksom inte färre för varje år som går.


    Jag vill ha fotografier på min son på väggen, men hur väljer man i den här bilddjungeln som har blivit? Hur gör ni?

  • Svar på tråden Vad gör ni med era fotografier?
  • Anonym (M)

    Mina favoriter framkallar jag och sätter i ram sen fotobok 1 för varje år????

  • Tow2Mater

    På väggen har jag bara några dagis/skolfoton; de första 3 åren (första dagisfotot vid ett års ålder) och sen byts det senaste skolfotot ut varje termin det kommer ett nytt. Tycker det funkat bra. De gamla sätts in i vanligt fotoalbum.
    (Egna digitala foton sparas bara digitalt.)

  • Hyllemor
    Tow2Mater skrev 2021-10-10 14:50:14 följande:

    På väggen har jag bara några dagis/skolfoton; de första 3 åren (första dagisfotot vid ett års ålder) och sen byts det senaste skolfotot ut varje termin det kommer ett nytt. Tycker det funkat bra. De gamla sätts in i vanligt fotoalbum.
    (Egna digitala foton sparas bara digitalt.)


    Det är smart att byta ut skolfotona vid varje år. I år var första gången vi tog skolfoton, men om vi ska ta det varje år från och med nu, så blir det ju en hel del. 
Svar på tråden Vad gör ni med era fotografier?