• mandelskrutten

Ni som

Ni som jobbar 100% på distans (hemifrån/ej på kontoret), vad har ni för jobb?

Efter pandemin vill min arbetsgivare att vi ska sitta 9 timmar på kontor varje dag .

Känner mig bevakad, iakttagen och blir bara ett litet kugghjul i stora företaget. De får mer kontroll över en.

Jag sparar pengar med att sitta hemma mm. Har enkelt jobb.

• Svar på tråden Ni som
  • TillFlorida

Jag jobbar som IT-konsult och är permanent anställd 100% på distans. Företaget har inte ens ett kontor i närheten.

Jag måste flyga ut till kund om de skulle vilja det, men nu verkar våra kunder inse att de inte behöver oss på plats för att få jobbet gjort. Jag kan flexa min tid hur jag vill så länge jag kan delta i möten. Jag har även rätt att neka möten om jag inte tycker de är värdefulla för mig (Jag kan neka hela projekt).

Framöver tänker jag flyga ut till ett kontor ett par gånger om året för att träffa lite kollegor i verkligen (Seattle, Washington D. C.) . Mitt team är så utspritt att ingen bor i samma stad. Jag har också massor av kollegor i andra team som jobbar i andra länder (Australien, New Zealand, Kanada, Irland mm)

Svar på tråden Ni som