• Anonym (Har ni?)

    Någon som kunnat se könet i vecka 14?

    På tisdag har jag ett tidigt UL och kommer då vara i vecka 13+3.

    Kan man så tidigt se könet på bebisen? Har någon här fått veta? :)

  • Svar på tråden Någon som kunnat se könet i vecka 14?
  • Anonym (ul)
    Anonym (Har ni?) skrev 2021-10-10 23:06:43 följande:

    På tisdag har jag ett tidigt UL och kommer då vara i vecka 13+3.

    Kan man så tidigt se könet på bebisen? Har någon här fått veta? :)


    Hur har det gått?  Fick du gissning av barnmorskan ?
  • Anonym (Anonym)

    När jag frågade blev barnmorskan besviken och sa att man absolut inte kan se. I vecka 14 fick jag ont i magen och fick göra ultraljud fast hos gynekolog och fick veta att det var flicka. Tror man kan se tidigt men ingen gör det här i Sverige.

  • Anonym (ulsnopp)

    Vi såg i vecka 13 + 4.

    Och när jag säger "vi" så menar jag att både jag och min sambo reagerade på att den lille låg och viftade med snoppen, haha. Vi tänkte inte ens ta reda på kön men var ju tvungna att fråga då och barnmorskan (privat, vilket kanske gör skillnad för hur öppna de är) sa att det ju aldrig är säkert när det är så tidigt, blygläppar kan misstas för penis och vice versa, men att med det sagt så hade hon också gissat på pojke.

  • Anonym (ulsnopp)

    Vi såg i vecka 13 + 4.

    Och när jag säger "vi" så menar jag att både jag och min sambo reagerade på att den lille låg och viftade med snoppen, haha. Vi tänkte inte ens ta reda på kön men var ju tvungna att fråga då och barnmorskan (privat, vilket kanske gör skillnad för hur öppna de är) sa att det ju aldrig är säkert när det är så tidigt, blygläppar kan misstas för penis och vice versa, men att med det sagt så hade hon också gissat på pojke.

  • Anonym (L)

    Det går att se,men det verkar som man inte vill berätta det i Sverige.Finns risk för abort om det är såkallad fel kön?

  • Anonym (Har ni?)

    Lite sent, men barnmorskan som gjorde UL trodde ganska starkt på rn pojke! Har RUL på måndag och hoppas få veta säkert då :)

Svar på tråden Någon som kunnat se könet i vecka 14?