• Stijoh04

    Samverkan mellan hem och skola rörande barn med NPS

    Hej!
    Jag läser till specialpedagog, och gör nu mitt ex-jobb, en c-uppsats, vid Umeå universitet.
    Jag skriver om samverkan mellan hem och grundskola, rörande barn med NPS, neuropsykiatriska svårigheter/funktionsnedsättning. Och är intresserad av att intervjua några mammor och höra om upplevelser kring detta.

    Ja, varför bara mammor? Statistik från Riksförbundet Attention, SCB och Försäkringskassan visar höga sjukskrivningssiffror för utmattning bland föräldrar till barn med NPF, men särskilt höga bland just mammor.
    Jag är intresserad av att försöka förstå mammors upplevelse kring samverkan med skola, hur skolan på bästa sätt kan skapa en samverkan som är gynnsam både för barnet och familjen. Och huruvida det blir någon skillnad i barnets specialpedagogiska insatser, när en eller två föräldrar inte orkar med. 

    Skulle du vara intresserad av att delta i denna studie, eller bara vill veta mer, hör gärna av dig till mig via ett privat meddelande. Studien genomförs i enlighet med god forskningssed, helt konfidentiellt.
    Det spelar ingen roll var du bor, jag kan intervjua via zoom, teams, skype eller liknande.

    Med vänlig hälsning Stina Johnsson

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-10-11 09:48
    Mig kan du också nå på stina.johnsson@gmail.com

  • Svar på tråden Samverkan mellan hem och skola rörande barn med NPS
  • Anonym (CC)

    Hej Stina,

    Dina chanser att någon hör av sig ökar om du själv är transparent och uppdaterar din trådstart med din mailadress. Annars behöver de som kontaktar dig röja identiteten bakom de användarnamn de har här. Vilket är anledningen till varför jag själv inte pm:ar dig.

Svar på tråden Samverkan mellan hem och skola rörande barn med NPS