• Anonym (Tora)

    Kvinna. topless på stranden. Några frågor.

    1. Brukar du vara topless på stranden, varför/varför inte? 

    2. Om du har varit det eller brukar vara det, märker du någon skillnad i folks beteende runt omkring? Blickar eller så tänker jag på. 

    3. Vad tänker ni när ni ser någon annan som strosar omkring utan bh på stranden? Hur se ni på den personen?

  • Svar på tråden Kvinna. topless på stranden. Några frågor.
  • Anonym (Nej)

    1) Nej, jag vill inte visa min nakna kropp för främlingar och dessutom är huden känsligare för solstrålning där.

    3) Jävligt slampigt och opassande att visa sig halvnaken på allmän plats.

  • Anonym (??)
    Anonym (Tora) skrev 2021-10-12 16:26:22 följande:

    1. Brukar du vara topless på stranden, varför/varför inte? 

    2. Om du har varit det eller brukar vara det, märker du någon skillnad i folks beteende runt omkring? Blickar eller så tänker jag på. 

    3. Vad tänker ni när ni ser någon annan som strosar omkring utan bh på stranden? Hur se ni på den personen?


    Mina motfrågor till dig är: 
    1. Varför frågar du?
    2. Är det så att du gillar att folk ska titta på dig på stranden? 
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Tora) skrev 2021-10-12 16:26:22 följande:

    1. Brukar du vara topless på stranden, varför/varför inte? 

    2. Om du har varit det eller brukar vara det, märker du någon skillnad i folks beteende runt omkring? Blickar eller så tänker jag på. 

    3. Vad tänker ni när ni ser någon annan som strosar omkring utan bh på stranden? Hur se ni på den personen?


    1. Nej. Jag har en typ av kropp/utseende som drar till sig väldigt mycket uppmärksamhet. Mestadels positivt men inte bara. Att gå topless med silikonbröst och en vad skall vi säga...en snygg kropp? Blir lite provokativt.

    2. Jag får ofta mycket blickar (Jag har en dubbel inställning till det, 80% av tiden gillar jag det 20% av tiden avskyr jag det), men vet inte hur topless skulle påverka det.

    3. Det stör mig inte alls.

    4. Jag lägger till en punkt: Jag undviker helst badstränder/badhus/pooler osv. öht. i Sverige (men beror på vart jag är) för att jag känner mig uttittad (inte på ett positivt sätt) och har blivit antastad flera gånger senaste åren. Det är surt...för jag gillar på sätt och vis att "visa upp mig" och strand/pool är en bra plats för det.
  • Anonym (Gjorde det förr)

    Jag var ung på 90-talet och då var det inget konstigt med att vara topless på stranden. Jag är inte pryd av mig och brydde mig inte om folk tittade, och jag hade aldrig några problem ens med att killar antastade mig - klart man märkte att killar och gubbar kollade men det var förstulna blickar på avstånd. Om nån kille försökte prata var de ändå respektfulla.

    Men jag skulle aldrig göra det idag. Det är för många invandrarkillar här numera, och idag är jag säker på att man skulle bli antastad och våldtagen om man gick topless på en svensk badstrand. Och de skulle tycka att man fick skylla sig själv.

    Om jag såg en tjej topless på en strand idag skulle jag hålla ett öga på henne för att kunna gripa in om hon råkade ut för några äckel.

  • Anonym (Tora)
    Anonym (Gjorde det förr) skrev 2021-10-12 17:17:56 följande:

    Jag var ung på 90-talet och då var det inget konstigt med att vara topless på stranden. Jag är inte pryd av mig och brydde mig inte om folk tittade, och jag hade aldrig några problem ens med att killar antastade mig - klart man märkte att killar och gubbar kollade men det var förstulna blickar på avstånd. Om nån kille försökte prata var de ändå respektfulla.

    Men jag skulle aldrig göra det idag. Det är för många invandrarkillar här numera, och idag är jag säker på att man skulle bli antastad och våldtagen om man gick topless på en svensk badstrand. Och de skulle tycka att man fick skylla sig själv.

    Om jag såg en tjej topless på en strand idag skulle jag hålla ett öga på henne för att kunna gripa in om hon råkade ut för några äckel.


    Hur gammal var du när du var "ung"?

    Jag är väldigt ung själv, men jag har hört att det var vanligare förr att folk var topless. Tråkigt om det har blivit så som du säger 
  • Anonym (Cecilia1974)

    Undrar om ni som är unga idag förstår att i princip alla var topless på stranden fram till början av 90-talet.

    Svårt att tänka sig idag.

    Men detta var som sagt innan mobiltelefoner och mångkulturen kom till Sverige.

  • Anonym (Tora)
    Anonym (Cecilia1974) skrev 2021-10-12 17:33:30 följande:

    Undrar om ni som är unga idag förstår att i princip alla var topless på stranden fram till början av 90-talet.

    Svårt att tänka sig idag.

    Men detta var som sagt innan mobiltelefoner och mångkulturen kom till Sverige.


    Var folk mindre pryda förr när det gäller nakenhet överlag? 
  • sextiotalist
    Anonym (Tora) skrev 2021-10-12 17:40:22 följande:
    Var folk mindre pryda förr när det gäller nakenhet överlag? 
    Nej, det var man inte
  • Anonym (Tora)
    sextiotalist skrev 2021-10-12 17:43:14 följande:
    Nej, det var man inte
    Men varför var så många fler topless då? 
  • sextiotalist
    Anonym (Tora) skrev 2021-10-12 17:43:59 följande:
    Men varför var så många fler topless då? 
    För att det var ett mode, inte svårare än så
Svar på tråden Kvinna. topless på stranden. Några frågor.