• tovalovan

Bitcoins, min räddning!

Har fram till för någon vecka sedan sett på bitcoins som luftpengar, alltså inget jag skulle investera i då jag är mycket okunnig gällande allt som har med aktier/börsen/trading att göra.

En släkting ville däremot få in mig, och gick in med en relativt stor summa pengar i startkapital.

Sedan dess är jag i chock. Sedan start har jag fått in 1500:- varje dag, och det ökar för varje dag. Senast idag 3000:-, PER DAG!

Tillägger att jag inte gör något själv, utan låter en robot sköta köp/sälj.

Någon som gör samma?

• Svar på tråden Bitcoins, min räddning!
  • Anonym (l8)

I stort sätt lämnat btc för annat idag, förvisso är det en uppåtkurva men för ostabil att luta sej mot.

Hur stort kapital har du egentligen om du går 1,5-3k upp dagligen? Hur lång period är detta?

• Tusselina

Så länge du är beredd på att värdet plötsligt kan försvinna så är det väl helt ok. Se till att det är pengar du har råd att förlora, det är betydligt riskablare än börsen i allmänhet. 

Alltså inte "gå ner lite" utan det är något som värdet kan gå väldigt fort upp och ner på beroende på lagar och policies hos olika länder och företag. Men är det pengar man inte behöver så kan det ju absolut vara roligt att gambla lite med, men man behöver inse risken. 

Risken är dessutom större om du har en robot som gör det åt det, då det tyder på att du inte är uppmärksam på händelser som drastiskt kan påverka värdet. (hoppas du i alla fall har lite koll på pengatvättningsproblematiken runt bitcoin och ändringar av regler där som kan vara helt avgörande)

• tovalovan
    Anonym (l8) skrev 2021-10-12 22:28:58 följande:

I stort sätt lämnat btc för annat idag, förvisso är det en uppåtkurva men för ostabil att luta sej mot.

Hur stort kapital har du egentligen om du går 1,5-3k upp dagligen? Hur lång period är detta?

Vart investerar du istället?

Inget enormt kapital, ca. 90.000:-. Har några olika kontrakt som löper med en profit på 2-7% om dagen. Beror helt på vilken sida man använder sig av, men det är ju enorma summor!
  • tovalovan
    Tusselina skrev 2021-10-12 22:32:10 följande:

Så länge du är beredd på att värdet plötsligt kan försvinna så är det väl helt ok. Se till att det är pengar du har råd att förlora, det är betydligt riskablare än börsen i allmänhet. 

Alltså inte "gå ner lite" utan det är något som värdet kan gå väldigt fort upp och ner på beroende på lagar och policies hos olika länder och företag. Men är det pengar man inte behöver så kan det ju absolut vara roligt att gambla lite med, men man behöver inse risken. 

Risken är dessutom större om du har en robot som gör det åt det, då det tyder på att du inte är uppmärksam på händelser som drastiskt kan påverka värdet. (hoppas du i alla fall har lite koll på pengatvättningsproblematiken runt bitcoin och ändringar av regler där som kan vara helt avgörande)

I bästa fall håller det i sig tills den låsta perioden för insatsen är hävd, och i värsta fall försvinner de.

Är mycket påläst kring penningtvättsdebatten, vilket gör det svårt att få ut pengarna i svenska kronor eftersom de flesta bankerna inte vill ha med kryptovalutor att göra. Finns dock undantag. Vet också att det håller på att tas fram andra regler för insynen kring dessa investeringar, men tanken är inte att smita från lagen - jag ska givetvis beskatta vinsten.
  • Tusselina
    tovalovan skrev 2021-10-12 22:37:22 följande:
    I bästa fall håller det i sig tills den låsta perioden för insatsen är hävd, och i värsta fall försvinner de.

Är mycket påläst kring penningtvättsdebatten, vilket gör det svårt att få ut pengarna i svenska kronor eftersom de flesta bankerna inte vill ha med kryptovalutor att göra. Finns dock undantag. Vet också att det håller på att tas fram andra regler för insynen kring dessa investeringar, men tanken är inte att smita från lagen - jag ska givetvis beskatta vinsten.
    Avsåg inte den svenska delen av det alls, utan att det är ett globalt problem med stabiliteten för värdet (Sveriges ökade press gällande pengatvättningsregler kommer från EU regler dessutom och inte från Sverige och har inte så mycket med allmänna skatteskäl utan det har med kriminell finansiering att göra framförallt)
  • Aniiee

Har inte bitcoin gått ner senaste månaderna?

We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
Svar på tråden Bitcoins, min räddning!