• Wed 13 Oct 2021 04:35
    824 visningar
    4 svar
    4
    824

    Smärta i vissa sovställningar, vecka 4+6

    Är i slutet av vecka 5 och haft världens sämsta natt. Vaknat i panik över "menssmärta" och illamående och trott att det är början på missfall. Sen under natten har det visat sig att "menssmärtorna" bara visat sig varje gång jag hamnat/ligger på höger sida. Ligger jag på rygg känns det lite dovt i ländryggen och ligger jag på vänster sida känner jag inget alls? Likadant när jag ställde mig upp, kändes inget alls. Blöder inte. Problemet är att jag har svårt att somna liggandes på vänster sida och att jag i sömnen rullar över till höger och vaknar av smärtan.

    Kan det vara början på missfall eller är det något annat?

  • Svar på tråden Smärta i vissa sovställningar, vecka 4+6
  • Wed 13 Oct 2021 06:26
    #1

    Förstår att det är jobbigt. Jag kunde inte ligga på höger sida heller redan tidigt. Ingen aning om varför tyvärr men det spände och kändes som mensvärk ofta. Är nog inte förrän nu jag kan göra det ibland, v21 nu.

  • Wed 13 Oct 2021 15:09
    #2
    Molybden skrev 2021-10-13 06:26:50 följande:

    Förstår att det är jobbigt. Jag kunde inte ligga på höger sida heller redan tidigt. Ingen aning om varför tyvärr men det spände och kändes som mensvärk ofta. Är nog inte förrän nu jag kan göra det ibland, v21 nu.


    Tack för svar! Skönt att veta att jag inte är den enda som varit med om det. Känns positivt att det går bra i alla fall. Men så himla märkligt att det är så!
  • Wed 13 Oct 2021 18:51
    #3

    Hej!

    Jag är I vecka 20 nu men hade precis som du. För mig var det ligamentsmärtor. När man googlar det står det att det är vanligt senare I graviditeten men min doktor garanterade att det är vanligt även tidigt. Gjorde också som ondast på höger sida!

  • Thu 14 Oct 2021 20:09
    #4
    Jez20 skrev 2021-10-13 18:51:56 följande:

    Hej!

    Jag är I vecka 20 nu men hade precis som du. För mig var det ligamentsmärtor. När man googlar det står det att det är vanligt senare I graviditeten men min doktor garanterade att det är vanligt även tidigt. Gjorde också som ondast på höger sida!


    De senaste dagarna har det bara varit när jag legat på rygg/suttit i vissa ställningarna som gett den "extra mensvärken" och då sitter det mer i svanken. Den här graviditeten är så annorlunda mot den förra som slutade k tidigt missfall. Då kände jag inte av något av detta. Så försöker tänka positivt om detta!
Svar på tråden Smärta i vissa sovställningar, vecka 4+6