• Anonym (orolig)

Tillbakaflyttad 3 dagar på Vul i v7

Hei!

Tacksam för svar om ni varit med om liknande. Jag var på vul 6.10, då enligt mig i v 5+3, fostret var då 1,4mm och doktorn ansåg se en puls. Gick idag igen en vecka senare. Nu var fostret 4,66mm och blev daterad till

6+1, tyckte

mig själv vari i 6+4. pulsen var 100-109.

Doktorn som var annan en sist sade att man inte kunde ha sett foster en vecka sedan. Jag är jätte bekymrad att nåt är fel nu. Hur mycket skall dom växa under en vecka i detta tidiga skede? Kan det verkligen kasta flera dagar?

Hade antagligen ovilation 12.9( fick på ovulations stickan starka streck 11.9). Har iof en rätt kort mens cykel på snitt 26-27 dagar. Enligt detta datum borde jag vara 6+3 inte 6+1.

Denna grav bär annat drama runtomkring sig, så oron gör allt så mycket värre.

• Svar på tråden Tillbakaflyttad 3 dagar på Vul i v7
  • Anonym (Marginal)

3 dagar är helt inom felmarginalen. VUL är svårt så tidigt. Vi pratar om foster i storlek av millimetrar. Inte lätt mäta då! Det beror dessutom på VUL-apparaten, vanan hos den som mäter, hur fostret ligger, hur bra det syns. Äl-test kan ju också visa positivt upp till 48 timmar för äl så en dag till kan vara möjligt bara där. Tycker inte alls du behöver oroa dig. Du såg hjärtat- då är missfallsrisken låg. Glad

• Anonym (orolig)

Tack för tröstande ord. Jag känner mig helt hysterisk. Skall försöka ta in vad du skrev.

• Anonym (T)

När jag var på ultraljud i v8 så blev jag daterad 5 dagar kortare än jag räknat med. Hade dessutom betytt att spermierna skulle ha levt längre än vad de kan. Blev sen flyttad 5 dagar på KUB så det stämde med vad jag trodde från början. Min kompis hade liknande problem så jag hade inte oroat mig för diffar i mätningen så tidigt!

• Anonym (Marginal)
    Anonym (orolig) skrev 2021-10-13 19:14:01 följande:
    Tack för tröstande ord. Jag känner mig helt hysterisk. Skall försöka ta in vad du skrev.
    Men kära du, det behöver du inte alls vara. {#emotions_dlg.flower} Jag vet tom de som fått ännu fler dagar fel så tidigt och inget har varit fel på barnet ändå. Jag fick en dag fel fast jag gjort IVF. Min gynläkare hade en ny VUL-apparat på prov en gång vilken visade otroligt mer detaljerat än hans gamla. Bara en sån sak kan göra den där skillnaden.
  • Ebo88

Det har hänt mig med, jag gör tidiga vul pga medicinska skäl samt riskgraviditeter så jag har blivit framflyttad, bakflyttad, fram igen och bak igen. Jag har blött under flera graviditeter utan att det har vart fara också (5e graviditeten nu)

Men man kan bli orolig för minsta lilla under graviditet.

• Anonym (orolig)

Okej ni är

bäst <3! Var fostrets puls normal? Google är inte min bästa vän precis?

• Anonym (Maggan)

Jag blev flyttad 7 dagar framåt efter ultraljud i v14. Till saken hör att mitt barn var ett Ivf-barn. Alltså visste vi det exakta på timmen vilken vecka jag var i. Barnmorskan lyssnade inte alls på det utan sa att hon visste bättre.

• Anonym (Sa)

Tror absolut inte det är nått att oroa dig för. Jag blev flyttad bakåt sen framåt igen när jag gjorde tidiga VUL (pga smärta från en blödande gulkroppscysta).

Jag visste inte ens helt säkert då när jag blev gravid eftersom min menscykel strulade.

Från vecka 11+några dagar blev jag daterad rätt , det har stämt exakt med mätningarna på KUB och RUL (är i vecka 22+5 nu).

Men de mätningarna stämmer inte med vad de såg på tidiga VUL , enligt dom skulle jag varit ganska många dagar tidigare. Det är väldigt svårt att mäta exakt så tidigt. På mig låg bebisen (embryot då) långt in i hörnet också tydligen så det var extra svårt att se.

• Anonym (Sa)

Just det, en läkare (inte världens bästa tror jag) sa till och med att det nästan säkert var missfall på g (fast han såg puls?) efter som fostret /embryot absolut inte kunde vara i vecka 7 + som det skulle vara utan var mycket mindre.

Och nu är jag alltså i 23:de veckan och allt är ok :)

Beror mycket på hur bra maskiner de har också när det är så tidigt tror jag..

• Anonym (Marginal)
    Anonym (Maggan) skrev 2021-10-13 20:58:49 följande:
    Jag blev flyttad 7 dagar framåt efter ultraljud i v14. Till saken hör att mitt barn var ett Ivf-barn. Alltså visste vi det exakta på timmen vilken vecka jag var i. Barnmorskan lyssnade inte alls på det utan sa att hon visste bättre.
    Sånt där gör mig faktiskt riktigt arg! Man ska inte flyttas efter VUL, UL eller RUL för vid IVF har man ett givet b.f-datum. Mitt första barn var ett ED-barn. Han låg konstant högre på alla UL och jag gjorde flera TUL pga det. Men inte sjutton flyttade dom nåt datum inte. Gav hon nånsin med sig?
Svar på tråden Tillbakaflyttad 3 dagar på Vul i v7