• Anonym (Kvinn­a36)
    Thu 14 Oct 2021 19:06
    1104 visningar
    3 svar
    3
    1104

    Septumplastik, någon med erfarenhet?

    Jag har efter en olycka sannolikt fått sned nässkiljevägg, ska få detta undersökt hos ÖNH läkare snart. Jag fick först kortisolspray utskriven men som inte har hjälpt särskilt mycket. Om jag blir beviljad en operation av landstinget, kommer kirurgen även kunna fila ner näsryggen lite och minska nästippen om jag skulle vilja det? Jag måste fixa problem med andningen oavsett så detta är ingen bakväg till att få en gratis näsoperation så för er som vill diskutera just den infallsvinkeln får gärna starta en egen tråd om specifikt detta.

    Någon med egna erfarenheter? Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Septumplastik, någon med erfarenhet?
  • Thu 14 Oct 2021 19:51
    #1

    Jag har gjort septumplastik i näsan 2 ggr och jag har svårt att tro att läkaren gör något annat än just justerar septum.

  • Anonym (Kvinn­a36) Trådstartaren
    Thu 14 Oct 2021 19:58
    #2

    Jag kan tänka mig att betala till en viss summa för att även få det estetiska fixat om jag ändå behöver göra en näsoperation. Skulle vara intressant om det går att lösa på så sätt.

  • Thu 14 Oct 2021 20:38
    #3

    Tveksamt om det fungerar så inom landstinget. Det skulle bli en ganska omfattande operation och en okomplicerad septumplastik är en relativt snabb procedur. Personligen skulle jag inte vilja att en ÖNH-läkare skulle försöka snygga till min näsa estetiskt

Svar på tråden Septumplastik, någon med erfarenhet?