• Anonym (Kaffedraken)

    Vad gör man då?

    Hej! Jag har flyttat till en annan stad för att plugga och bor några timmar från mina föräldrar. Jag har bott här nu i lite drygt två månader men nu har jag en sån längtan till min familj. Speciellt mamma och pappa. Ända sen pappa och jag börjat planera hemfärd så har jag känt en sån längtan, i hela kroppen. Ibland när jag verkligen tänker på det jättemycket så gör det typ ont i kroppen.. vi ska ses om två veckor men jag vill helst hem idag typ.. vad gör man när man känner en sån längtan? Har någon varit med om något liknande? Hoppas veckorna går fort, trots att det känns som snigelfart just nu..

  • Svar på tråden Vad gör man då?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Är det omöjligt att besöka din hemstad redan denna helg? Det är inte konstigt att känna hemlängtan efter två månader när man flyttat nyss, kanske tom flyttat hemifrån så det är jättestor skillnad. 

    Eller kan din pappa eller båda dina föräldrar komma och hälsa på dig? Då får du både träffa dem och visa dem ditt nya hem och din nya stad?

    Om ingendera går, hoppas du kan hitta saker att göra så hemlängtan inte blir alldeles för jobbig. Har du fått kompisar du kan umgås med? Om många åker till hemorten på helgerna kan det vara naturligt att slänga ut en fråga om att göra något också med någon man inte pratat så mycket med än. Annars, försök hitta saker som sysselsätter dig, gärna fysisk aktivitet också. 

    Känns det bättre om du har videosamtal med familjen? Kanske kan ni umgås lite via det också och inte bara prata, typ köra frågesport, spela något spel, kolla klipp eller vad ni nu brukar göra tillsammans. 

    Lycka till!

Svar på tråden Vad gör man då?