• Mammanda95

    Osäker om jag är gravid i vecka 7 eller 12. Någon som vart med om samma osäkerhet? eller

    Jag tog ut min hormonspiral i somras. Vi börjde försöka skaffa syskon till vårt barn. Jag har egentligen ingen större koll på min menscykel. Men laddade ner en app. Hade mens i början på Juli och slutet på Juli. Vi hade sex under min ägglossning. Sen räknade appen ut när min mens borde komma. Men 2 dagar försenad tog jag ett graviditetstest aom visade väldigt svagt positivt. Sen några dagar senare gjorde jag ett till fprtfarande väldigt svagt positiv. Själv blev jag osäker om det var spökstreck. Sen fick jag mens eller en liknande blödning. I Augusti hade jag och pojkvännen inte alls mycket sex och dom gånger vi hade det så var det bara några dagar efter mensen. Sen fick jag inte min mens och 5 dagar senare gjorde jag ett digitalt graviditetstest men jag trodde verkligen inte på att jag var gravid. Men på testet står det gravid 2-3. Min sambo blir jätteförvånad och säger "hur är det möjligt? Vi hade ju inte sex under ägglosskingen".

    Nu är jag i vecka 7 (6+5). Jag är lite förvirrad ändå. Dessutom känner jag inga symptom än mer än ömma bröst och mer kissnödig. När jag var gravid sist mådde jag jätteilla.

Svar på tråden Osäker om jag är gravid i vecka 7 eller 12. Någon som vart med om samma osäkerhet? eller