• Annonymtjej

    Blödit i 2 veckor

    Hej! Är en tjej på 21 år, jag och min sambo försöker skaffa barn och vi försöker aktivt. Jag har blödit i 2 veckor nu och det vägrar sluta, har inte haft en blödning så här länge, någonsin. Det börjar blöda mycket, sen avtar det och sedan börjar det blöda igen. Förstår inte vad som försiggår? Vad tror ni? Självklart ska jag ringa gyn om detta fortsätter men vill ändå slänga in ett inlägg här ?

  • Svar på tråden Blödit i 2 veckor
  • Anonym (w)

    Det är inte så att du har ett sår i vaginan som rivs upp när ni har sex?

  • Anonym (village wisdom)

    Har du måhända tagit coronavaccin nyligen?
    Det kan vissa få cykelrubbningar av, men det förekommer även annars, givetvis.
    Man kan få rubbningar efter infektionssjukdom, eller bara en hormonflipp.

    En annan teori är ett tidigt missfall, men det kan du bara få veta om du går och testar dig, om du har hcg kvar i blodet.

    För alltid bok över din mens och allmänna hälsa, ett vanligt excelark per år räcker långt. Den dagen man behöver spåra en gradvis förändring i mående pga stress eller har haft svamp sex gånger på ett år så behövs de där anteckningarna för att läkaren ska lyssna.

    Jag hade väntat max en vecka till, och sedan kontaktat gynekolog om inte blödningen har upphört. Får du smärtor eller feber, sök hjälp direkt.

    Ta hand om dig och ät järnrikt i mellantiden- antingen mer nötkött eller pekan/cashewnötter och mörkgröna grönsaker som broccoli och grönkål, t.ex. Även mörk choklad innehåller bra med järn.

  • Anonym (F)

    Jag har haft det på det viset, det var ett tidigt missfall. Tror jag blödde i över 3v, sen återgick det vanlig cykel igen och jag blev gravid. Rådfrågade gyn den gången, men de kunde säga varken bu eller bä då jag inte är en testoman och inte hade plus på en sticka. Förhoppningsvis löser din kropp det inom kort så kan ni fortsätta era försök :)

Svar på tråden Blödit i 2 veckor