• Ericky
    Sun 17 Oct 2021 13:25
    4570 visningar
    6 svar
    6
    4570

    Vattenavgång vecka 17

    Hej,

    Jag är i vecka 17 (16+3) och helt utan förvarning gick mitt vatten igår eftermiddag. Gick på toa och plötsligt kändes det som att fostret var på väg ut. Istället tittade en vätskefylld blåsa ut som sprack på vägen ut. Åkte in till akuten och fick konstaterat med UL att vattnet gått.

    Bebis levde både igår och idag och är så stor som hen ska vara. Vi vet att vi i princip inte har någon chans alls här och väntar mest nu hemma på att värkarna ska sätta igång och kroppen stöta ut fostret. Men hoppet lever förstås vidare också tills det är helt ute. Nytt vatten kan bildas, även om chansen är lite här då det verkade gått hål helt. Sjukhuset och vi vill ta en dag o taget och se hur det artar sig.

    Jag har läst varenda mirakeltråd som finns, men undrar om det finns fler? Eller (!) erfarenheter av att ha gått igenom samma, oavsett utgång. När startade värkarna? Hur var det att föda fram fostret? Osv.

  • Svar på tråden Vattenavgång vecka 17
  • Sun 17 Oct 2021 18:34
    #1

    Jag kan tyvärr inte ge dig några svar eller egna erfarenheter. Men skänker massor av kärlek till dig!

  • Anonym (Mirak­el)
    Sun 17 Oct 2021 18:38
    #2

    Jag är väl miraklet du söker, känner en till person som också är det. Min mammas vatten gick tidigt, vet inte exakt när men innan vecka 20. Det resulterade i att hon blev sängliggande resten av graviditeten och några kontrollerad. Men det gick bra, i slutändan gick hon 2 veckor över tiden med mig och jag föddes frisk.

    Min makes bror är samma sak, vattnet gick innan vecka 20, hon födde sedan i vecka 27, ett litet barn, som blev starkt och friskt till slut. Han är nästan 40 år gammal idag. Så visst kan det gå bra!

    Skickar många styrkekramar

  • Anonym (Hålle­r tummar­na)
    Mon 18 Oct 2021 22:15
    #3

    Hur har det gått? Tänker på Dig och håller tummarna för att det bildats nytt fostervatten!

  • Anonym (Kärle­k)
    Mon 18 Oct 2021 23:17
    #4

    Vill bara skicka massa kärlek och styrka till dig.

  • Ericky
    Wed 20 Oct 2021 11:03
    #5

    Tack ni gulliga människor som tagit er tid att svara ich skicka kärlek och hopp <3

    Tyvärr tvingades vi ta det oerhört tung beslutet j förrgår att avbryta graviditeten då utsikterna för bebis var för låga och riskerna för mig för höga (infektionsrisk). Det är otroligt tungt just nu, men det kommer en annan dag tillslut <3

  • Wed 20 Oct 2021 17:12
    #6
    Ericky skrev 2021-10-20 11:03:40 följande:

    Tack ni gulliga människor som tagit er tid att svara ich skicka kärlek och hopp <3

    Tyvärr tvingades vi ta det oerhört tung beslutet j förrgår att avbryta graviditeten då utsikterna för bebis var för låga och riskerna för mig för höga (infektionsrisk). Det är otroligt tungt just nu, men det kommer en annan dag tillslut <3


    Så otroligt sorgligt att höra! Beklagar verkligen er förlust. Varm kram!
Svar på tråden Vattenavgång vecka 17