• bmmamma

    Hjälp mig matcha paren bordsplacering

    Hej!!

    Ska ha kalas och bordsplaceringen ska ske genom att gästerna ska få ta upp ett varsitt föremål i en hink, herrar i en och damer i en (typ). Sen ska de matchas ihop tex penna och pennvässare, blomma och vas..

    Dock får inte sakerna vara för stora då alla ska få plats i en hink.

    Snälla hjälp mig hitta saker att matcha med. Har hittills kommit på:

    Vas-blomma

    Kabel-adapter

    Kniv-gaffel

    Sudd-penna

    Burk-lock

    Ljus-ljusstake

    Cd-cdfodral

    Skruv-mutter

    Kungen-damen kortlek

    Petflaska-kork

    Kork-vinöppnare

    Tandborste-tandkräm

    Penna-Pennvässare

    Pappmugg-lock

    Vante höger- vante vänster

    Salt-peppar

    Nyckel-hänglås

  • Svar på tråden Hjälp mig matcha paren bordsplacering
  • Minimalen

    Annars är det rätt vanligt att man tar en kortlek och klipper itu korten och så får man leta efter den som har andra biten.

  • nnnnnnnn

    Eller kör bara på olika hänglås + nyckel, så får alla testa vilket lås som nyckeln passar i!

  • Kusinen

    Två strumpor, nål och tråd (fast kanske en trubbig tråd nål då), tvål och liten handduk, potatis och potatisskalare, reflex och ficklampa (kanske för långsökt), garn och virkkrok, klänypa och en bit tvättlina, två pusselbitar som passar ihop, en magnet och nåt magnetiskt,

  • Alvina

    Glasögon-glasögonfodral, pengar (mynt eller sedel)-plånbok eller portmonnä eller spargris, plastpåse-påsklämma, ost (förslagsvis en leksaksost eller en riktig som är inpackad)-osthyvel, leksagståg-tågräls, ägg-äggskivare, bok-bokmärke (eller vad det heter), papper-gem, schampoo-balsam, datormus-musplatta, ring-ringask, cigarettpaket eller stearinljus eller värmeljus-tändare eller tändstickor

  • Alvina

    Vattenfärg-pensel, tärning-spelpjäs, diskborste-diskmedel, fast tvål-tvålkopp, whiteboardpenna-?whiteboardsudd?, spik-hammare, tekopp-tepåse, racket-boll av något slag (typ tennisboll, badmintonboll eller något), baddräkt-badmössa, snorkel-simglasögon, mobiltelefon-simkort, nyckel-nyckelring, leksaksbil-bilnyckel. Kung-drottning (schack), ballong-ballongpump, papper som är lite sönderrivet-tejp, julgranskula-liten plastjulgran, tomteluva-tomteskägg

Svar på tråden Hjälp mig matcha paren bordsplacering