• Lojjjssan

    Hjälp att tyda test!!

    Hej!

    Jag har för att göra en lång historia kort, alltid haft regelbunden menscykeln på 31 dagar. Nu har jag inte haft mens på 3 månader och vi hann försöka aktivt 1 månad. Har kontakt med Gyn och blivit diagnostiserad med PCO. Återbesök i december. Man letar lite i blindo hur man ska gå tillväga. Har iaf tagit ett ägglossningstest om dagen. Försöker ha sex var tredje dag. Vi har ett gemensamt barn sedan innan och ett missfall i garaget så vet att vi fungerar. Blir bara så sjukt frustrerad när det just nu såklart inte fungerar. Just när vi skulle börja försöka på ett syskon. Har legat stabilt på ägglossningstesten enligt bild 1.

    Taget i onsdags. Glömde ta i torsdag av någon konstig anledning.



    I fredags: när jag tog ett till test senare under dagen blev teststrecket svagare.



    Idag:



    Jag vet att fl har dålig bildkvalité och jag vet att jag letar i blindo. Vad tror ni? Har jag haft ägglossning? Ska jag fortsätta testa? Ska man söka en fertilitetsklinik eller ska jag vänta till Gyn? Vad har ni andra gjort?

  • Svar på tråden Hjälp att tyda test!!
  • Anonym (Pcos)

    Svårt att säga med ägglossningstest och pcos, man kan inte alltid lita på dom. Jag har själv pcos och testat ägglossningstest fick positiva test 3 månader i rad men ingen mens, kan vara bra att ha i åtanke

Svar på tråden Hjälp att tyda test!!