• Anonym (Sex är skönt när det funkar)

    Min kvinna har nästan ingen sexlust längre

    Hej jag är en kille på 52år som lever med min kvinna som är 56år.

    Vi har varit tillsammans I 4år.

    I början av våran relation hade vi sex flera gånger i veckan.

    Nu har vi sex 1-3 gånger på helgen.

    Men barapå mitt initiativ.

    Hon har nästan ingen sexlust alls längre.

    Jag känner mig ganska frustrerad av att hon inte direkt njuter av sex längre på grund av klimakteriet. Där av ointresse för sex.

    Vad gör man?

  • Svar på tråden Min kvinna har nästan ingen sexlust längre
  • Anonym (Teddy)

    Men ni har ju sex. Flera gånger i veckan tom. Njuter din kvinna inte de gånger ni har sex eller vad menar du?

  • Anonym (Sex är skönt när det funkar)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-10-17 23:57:30 följande:

    Men ni har ju sex. Flera gånger i veckan tom. Njuter din kvinna inte de gånger ni har sex eller vad menar du?


    Ja jag menar att.min kvinna nästan inte har någon lust längre på grund av klimakteriet.

    Det är alltid jag som tar initiativet till sex känns inte så kul.
  • Anonym (Sex är skönt när det funkar)
    Anonym (Popis) skrev 2021-10-18 00:19:05 följande:

    Ett öppet förhållande?


    Det är inte aktuellt.

    Hon säger tiill mig ibland.

    Om du inte är nöjd med detta får du söka dig vidare med någon som vill mer än jag.

    Jag blir alltid sårad av en sådan kommentar älskar ju henne väldigt mycket.
  • Tukt

    "Min kvinna". Låter lite som "min bil, min cykel". Kanske är det inte enbart klimakteriet som bär ansvaret för sexlösheten. Bara en tanke...

  • Anonym (I)

    Har du själv läst på kring klimakteriet?

    Ibland kan en förståelse underlätta frustrationen. Att det inte beror på dig utan att anledningen helt enkelt är hormoniell.

  • Anonym (Lena)

    Tror det handlar om dej mer än klimakteriet faktiskt. Tappade min lust totalt för min make när jag gick in i klimakteriet (var betydligt yngre än din fru). Slutade med att vi separerade. Träffade kort därefter en ny man och jag tror aldrig jag haft såhär bra sexliv och lust någonsin tidigare :)

  • Anonym (Teddy)

    Jag förstår fortfarande inte problemet men jag kanske är trög. Hon har ju lust, åtminstone 2-3 gånger i veckan. Eller hur? Trots det så påstår du att hon ingen lust har! Är problemet att hon aldrig tar initiativ verkligen så stort för dig och orsakar dig så mycket frustration?

  • SaraL77
    Tukt skrev 2021-10-18 07:40:55 följande:

    "Min kvinna". Låter lite som "min bil, min cykel". Kanske är det inte enbart klimakteriet som bär ansvaret för sexlösheten. Bara en tanke...


    Exakt min tanke! Patriarkala strukturer deluxe. Det om något får en att torka ihop
  • Studentpappa

    Du får ju doppa flera ggr i veckan med en dam som snart är 60 bast, skulle säga att det får anses som ofta och inget att gnälla över.

    Du får väl göra som hon föreslår och leta vidare då? Finns nog fler som får peta in den betydligt mer sällan än dig som kan tänka sig ett byte


    Ride it like you stole it
Svar på tråden Min kvinna har nästan ingen sexlust längre