• Anonym (Blomman)

    Dejta en transperson?

    Skulle du kunna dejta en transperson? Varför/varför inte?

    En transkille visade tydligt intresse för mig och ville bjuda mig på middag. Jag backade dock eftersom jag visste att han är trans. Det är avtändande för mig och jag är inte intresserad av att ha sex med någon som har en fitta. Min vän påstår att jag är transfobisk som resonerar såhär.

  • Svar på tråden Dejta en transperson?
  • Mrs Moneybags

    Det skulle vara ett nej från min sida, jag vill inte dejta någon som är trans.

    Det kan väl röra sig om transfobi i vissa fall och i andra fall om rena preferenser. 

  • Anonym (Nej)

    Jag hade inte heller kunnat göra det. Låt kompisen tycka det då, vem bryr sig?

  • Anonym (Bisexuell kvinna)

    Nej, jag skulle aldrig dejta någon som är trans. Det spelar ingen roll om personen har fixat ett nytt könsorgan eller inte, det blir helt fel för mig. Allt med det är bara helt avtändande för min del.

    Jag bryr mig faktiskt inte om folk påstår att detta är transfobiskt. Då får det vara det. Min åsikt och mina val kommer jag hur som helst inte ändra på.

  • Q71

    Det skulle jag kunna göra! Chattade med en transperson rätt länge. Han är en fantastisk människa MEN han har sambo och bor väldigt långt bort. Vi hörs fortfarande då och då. Nu har jag ju faktiskt inte dejtat honom irl och det är ett jättestort steg. Lättare att skriva än att göra ... Men heja de människor som vågar! 

  • Anonym (Fia)

    Nej, det tror jag inte att jag heller skulle kunna. Jag tycker din vän tänker fel rörande transfobi. Transfobi är att vara emot transpersoners rättigheter, att tycka att de inte ska få den vård och det stöd de behöver eller att tycka att det är generellt motbjudande med transpersoner. Personlig smak är en annan sak. Man har inte en skyldighet att bli attraherad av alla.

  • Limpo

    Det skulle jag nog kunna tänka mig. Nu är jag en äldre man så chansen är nog inte så stor.

  • Anonym (Nej)

    Sjukt att bli kallad transfobisk för att man inte attraheras av transsexuella. Vad är det för tramsigt PK-påhitt egentligen! Det är som om man skulle bli kallad homofobisk för att man inte blir attraherad av en homo eller bisexuell person, eller en mörkhyad, eller någon med blåa ögon. Det handlar om attraktion- något man inte kan styra, och vi har alla olika preferenser och smak.

    Vart är det här samhället på väg egentligen? Man blir ju mörkrädd

  • Norrländskan123

    Absolut skulle jag kunna det. Tex om det var någon jag inte kände, så skulle det ta emot. Men skulle det tex vara en person jag träffade för att sedan fatta tycke om så, ja!

    Jag är tjej och har bara varit attraherad av killar/män och gillar att ha sex med en snopp. Men om den rätta känslan skulle dyka upp så finns det ju inget som stoppar.

  • Anonym (Madeleine)

    Som person - ja

    Som sexuell relation - nej.. Helt enkelt för att jag vill ha sex med en fullt fungerande kuk som beter sig som förväntat och inte behöva salvor, sprutor, piller, stödstrumpor what ever för att kunna ha sex.. En stor del av transpersonerna är ju dessutom asexuella och jag är inte beredd på att offra mitt sexliv.

  • Anonym (Blomman)
    Limpo skrev 2021-10-18 16:46:34 följande:

    Det skulle jag nog kunna tänka mig. Nu är jag en äldre man så chansen är nog inte så stor.


    Skulle du kunna tänka dig en transkvinna eller en transman eller går båda bra?
Svar på tråden Dejta en transperson?