• Användare123

    Vitaminer och kosttillskott

    Hej!

    Väntar mitt första barn med min partner och försöker läsa på och ta till mig så mycket information som möjligt. Just nu är jag inne och läser artiklar på Preglife appen och Preggers. Allting kring det här är väldigt nytt så ber om ursäkt för om eventuell okunskap uppfattas som ignorans.

    Har förstått vikten av tillskott som gravid, framförallt folsyra, omega-3 och d-vitamin. Vet att Hon äter folsyra redan men har förstått att Life Multi Pregnant ska vara bra för att den innehåller mycket. Den verkar dock sakna Omega-3 och tänker att man kan kombinera dessa två. Men min fråga är egentligen hur det är att kombinera för mycket? Kan man få överskott av folsyra? Ska man äta ännu mer D-Vitamin än Life Multi P?

    Hur har andra gjort?

    Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Vitaminer och kosttillskott
  • bananmilkshake

    Jag åt folsyra innan och till den rekommenderade veckan, då bytte jag till vitaminer för gravida från apoteket plus fiskolja för jag äter sällan fisk.

    Ta det lugnt, håll inte på för mycket, är mitt motto.

  • Värphönan
    Användare123 skrev 2021-10-19 19:56:03 följande:

    Hej!

    Väntar mitt första barn med min partner och försöker läsa på och ta till mig så mycket information som möjligt. Just nu är jag inne och läser artiklar på Preglife appen och Preggers. Allting kring det här är väldigt nytt så ber om ursäkt för om eventuell okunskap uppfattas som ignorans.

    Har förstått vikten av tillskott som gravid, framförallt folsyra, omega-3 och d-vitamin. Vet att Hon äter folsyra redan men har förstått att Life Multi Pregnant ska vara bra för att den innehåller mycket. Den verkar dock sakna Omega-3 och tänker att man kan kombinera dessa två. Men min fråga är egentligen hur det är att kombinera för mycket? Kan man få överskott av folsyra? Ska man äta ännu mer D-Vitamin än Life Multi P?

    Hur har andra gjort?

    Tacksam för svar :)


    Äts det fisk regelbundet hemma kan omega3 vara överflödig, har förstått det som att man inte vill ett överskott på det när jag läst. Själv har jag ätit multivitamin för kvinna bara som gravid. Finns för gravida också men det brukar inte skilja supermycket i innehållet. Folsyra är det viktigaste.

    Din partner kan ju rådfråga sin bm också om det är många frågetecken :)
Svar på tråden Vitaminer och kosttillskott