• alextherocker

    Kommer äntligen börja gå på soc

    Hej

    Att gå upp fem varje dag är en pina. Att behöva städa varje dag är en pina. Att umgås med folk som varken pratar eller hälsar på en är en pina. Jag har försökt att jobba men detta livet är inte till för mig. Jag mår psykiskt dåligt av att jobba något jag känner innerst inne. Kommer först gå på akassa där jag mest kan få 1200kr/dag. Jag känner flera som mår bra av att gå på soc. Så jag tänker skita fullständigt vad folk tycker och tänker om en. Punkt slut.

  • Svar på tråden Kommer äntligen börja gå på soc
  • Jonnynilsson
    alextherocker skrev 2021-10-20 12:11:16 följande:

    Hej

    Att gå upp fem varje dag är en pina. Att behöva städa varje dag är en pina. Att umgås med folk som varken pratar eller hälsar på en är en pina. Jag har försökt att jobba men detta livet är inte till för mig. Jag mår psykiskt dåligt av att jobba något jag känner innerst inne. Kommer först gå på akassa där jag mest kan få 1200kr/dag. Jag känner flera som mår bra av att gå på soc. Så jag tänker skita fullständigt vad folk tycker och tänker om en. Punkt slut.


    Jävla parasit! Ut jobba ditt lilla kräk. Vi andra vill inte försörja dig som kan jobba men inte orkar.
  • Aldbaa

    Jag förstår dig. Vet inte vad du är för person annars eller hur du lever men om du gjort allt annat rätt i livet så får fan dom se till att dina arbetsvillkor blir bättre. jag betalar gärna ditt bidrag genom mina skattepengar. jag ser ändå inte att jag får ut något vettigt från samhället trots att dom får in halva min lön i skatt. 

  • Magical
    alextherocker skrev 2021-10-20 12:41:32 följande:

    Inga svar?


    Vad ska vi svara på? Du har väl inte ställt någon fråga. 
  • Aldbaa
    Magical skrev 2021-10-20 13:10:20 följande:
    Vad ska vi svara på? Du har väl inte ställt någon fråga. 
    så du svarar bara folk när dom ställer en fråga? måste vara väldigt tyst runt dig i så fall
  • alextherocker

    Vad fan är så hemskt att man hellre vill gå på soc?

    Ni är bara hjärntvättade allihopa av detta Pk samhället där alla ska snurra runt i ekorrhjulet. Fegt.

  • Anonvm

    Det va tusan va fredag kom tidigt denna vecka?

    Det tragiska är ju att väldigt många verkar resonera som historien i TS.

    Jag börjar på riktigt tro att jag själv kommer få uppleva nermonteringen av de sociala skyddsnäten, trots att jag mest troligt max har 40-45år kvar på denna jord.

    Parasiter som resonerar på detta sätt underminerar välfärdenssystemen och de sociala skyddsnäten nått så grovt att det mycket snart kommer börja knaka ordentligt i själv grunden på dessa.

  • Drottningen1970
    alextherocker skrev 2021-10-20 14:26:45 följande:

    Vad fan är så hemskt att man hellre vill gå på soc?

    Ni är bara hjärntvättade allihopa av detta Pk samhället där alla ska snurra runt i ekorrhjulet. Fegt.


    Ekorrhjulet som gör att du får vård när du behöver att gamla får pension istället för ättestupan, att sjuka får sjukpenning istället för att svälta etc etc menar du?
  • Aldbaa
    Drottningen1970 skrev 2021-10-20 20:06:40 följande:

    Ekorrhjulet som gör att du får vård när du behöver att gamla får pension istället för ättestupan, att sjuka får sjukpenning istället för att svälta etc etc menar du?


    Fast om man inte tycker man får bra vård (många vårdenheter är katastrofala) trots att man är god i samhället och bidrar etc etc då måste du väl förstå att det känns jävligt surt att man fortsätter offra sin bekvämlighet när man inte får mycket tillbaka. Eller man får kanske inte tycka något som inte följer strömmen? Då är man ond och parasit?
  • Drottningen1970
    Aldbaa skrev 2021-10-20 20:48:27 följande:

    Fast om man inte tycker man får bra vård (många vårdenheter är katastrofala) trots att man är god i samhället och bidrar etc etc då måste du väl förstå att det känns jävligt surt att man fortsätter offra sin bekvämlighet när man inte får mycket tillbaka. Eller man får kanske inte tycka något som inte följer strömmen? Då är man ond och parasit?


    Det är efterblivet att tycka att man inte får nåt tillbaks. Då har man inte koll på siffrorna. Du får vård från vagga till grav. Du får skola och kan plugga gratis och till och med FÅ betalt för att plugga ända upp på högskole nivå. Du kan bli läkare, advokat allt du vill. Du har vägar att åka på, du har fungerande infrastruktur, el, post etc etc. Att du har alla dessa möjligheter och ändå inte tar vara på dom är inget skäl till att låta bli att bidra till att andra barn och människor ska kunna få ett bra liv. Att dessutom då ha mage att tycka att andra som faktiskt kämpar och går upp varje morgon och bidrar ska försörja dig är faktiskt helt galet tänk. Vi skulle ha misär om alla tänkte så. Och nåt socialbidrag skulle inte heller finnas ens för de som verkligen behövde det.
  • Hot Fuzz

    "Gå på soc" är inte så enkelt som folk tycks tro. Det är förenat med krav på att söka ett visst antal jobb i veckan som man måste redovisa, man får inte ha några egna pengar alls och måste visa kontoutdrag. Om man får en present i form av pengar (swish) så drar soc av det på försörjningsstödet.

    I tidningen för några år sedan stod det om en tonåring som sommarjobbat, och lönen gjorde att försörjningsstödet till familjen minskade.

    Att "gå på soc" är ett tufft liv, tur att det finns men det är min mardröm...

  • Anonvm
    Drottningen1970 skrev 2021-10-21 06:20:59 följande:
    Du får vård från vagga till grav. 
    Du har vägar att åka på, du har fungerande infrastruktur, el, post etc etc.
    Kvalitén på vården och köerna till densamma kan man ju diskutera...

    Även kvalitén på infrastruktur, elförsörjning o liknande är väl inte direkt något att skryta om?
    Trots att vi utöver inkomstskatt betalar skyhöga punktskatter och avgifter för att nyttja denna infrastruktur?

    Jag diggar din poäng i att det blir ohållbart om "alla" skulle blir försörjda av staten, någon måste ju se till att det finns några pengar i statskassan också, men just de exemplen du tog upp var inte de bästa.
  • Drottningen1970
    Anonvm skrev 2021-10-21 15:55:47 följande:

    Kvalitén på vården och köerna till densamma kan man ju diskutera...

    Även kvalitén på infrastruktur, elförsörjning o liknande är väl inte direkt något att skryta om?

    Trots att vi utöver inkomstskatt betalar skyhöga punktskatter och avgifter för att nyttja denna infrastruktur?

    Jag diggar din poäng i att det blir ohållbart om "alla" skulle blir försörjda av staten, någon måste ju se till att det finns några pengar i statskassan också, men just de exemplen du tog upp var inte de bästa.


    Jämför med länder där vi inte har samma fördelningspolitik och återkom.
  • Puffisen

    Du har ingen koll på hur det är att gå på soc va? Om du mår dåligt nu när du har jobb så kan jag garantera att du inte vill leva mer när du bytt ner dig till försörjningsstöd. Ärligt talat lyssna på mig. Försök orka, börja söka andra jobb som eventuellt intresserar dig.. kanske deltid för att orka? Gå till en läkare säg hur du mår. Kanske kan få sjukskrivning eller gå ner i tid och hjälp med din depression.

    Men såfort du går över till soc kommer du behöva vara 100 % aktiv och lojal emot myndigheter. Dom vill du ska göra allt för att bli självförsörjande vilket du är nu, så tror dom kommer neka dig pengar ändå. Tyvärr. Du kommer ej stå ut med deras regler tro mig.

    Håll dig borta ifrån den skiten och börja kämpa dig till ett bättre mående!

Svar på tråden Kommer äntligen börja gå på soc