• Tjej35

Booking och hotell. rena bluffen

Akta er för att boka på booking och sedan blir ni blåsta på pengar av hotellen....

jag bokade rum på Radisson Blue Hotell Terminal Arlanda för fast pris på booking sedan tog de 400 spänn mer betalt för att reservera om jag tar något från deras kylskåp på rummet som de lovade justera tillbaka om jag inte tog något, vilket jag inte gjorde heller....men de gjorde de aldrig utan tog fullt överpris på 400 spänn från kontot...

• Svar på tråden Booking och hotell. rena bluffen
  • Tjej35

Jag kan även säga att jag kollat på kvittot efteråt och det står inget om att de reserverat pengar av mig för överpriset som jag fick betala... har även varit i kontakt med hotellet men har inte får någon ursäkt eller något...har inte fått tillbaka pengarna heller...

• Anonym (När)

Först, när bodde du där? Ett reserverat belopp kan ta ganska många bankdagar efter avslutad vistelse innan det släpps tillbaka. Hotell reserverar ofta ett belopp på kortet ifall man tar eller förstör nåt.

• Anonym (Falabella)

Vad det enskilda hoteellet gör har ju inte med bokningssajterna att göra?

Jag har aldrig varit med om det du beskriver, varken på Radisson Blue eller någon annanstans. Minibarer finns ju knappt kvar idag ens.

Men hoppas det löser sig så dina pengar kommer tillbaka. 

• Tjej35

ne det är hotellen som kan ta överpriset... de har dragit överpriset 2,5 månader senare efter jag betalat.....ändå lovade de justerar beloppet och några månader senare så är det ändå samma sak och draget från kontot..

• Tow2Mater

Betala med kreditkort nästa gång; mycket lättare att stoppa en kreditskortsbetalning än att försöka få tillbaka det som draits från ett konto.

Svar på tråden Booking och hotell. rena bluffen