• Anonym (Ts)

    Är det möjligt?

    Försökt bli gravid ett bra tag nu och har äntligen fått ett plus på stickan. Senaste mensen jag hade var 26/9-31/9. Kan det stämma att graviditetstestet visar positivt så tidigt? Vågar knappt tro att det är sant. Har heller inga symtom, endast lite mensvärk. Inget annat.

    Hur tidigt fick ni ett positivt graviditetstest?

  • Svar på tråden Är det möjligt?
  • Malin Stockholm

    Grattis, vad kul! Generellt sägs det ju att ett plus på stickan mycket sällan är falskt (däremot kan ett nagativt resultat vara felaktigt). Jag fick ett svagt plus precis en månad efter sista mensens första dag, så det borde inte vara omöjligt att du redan nu fått ett positivt resultat. Om det stämmer att du är gravid så borde plusset på stickan bli starkare och starkare de kommande dagarna, om du testar igen :) 
    Mitt tips är att vara lite försiktig med glädjekänslorna de första veckorna då risken för missfall är som stöst nu i början. Men hoppas att allt går bra för er! Grattis igen!

  • Anonym (Japp)

    Det har gått 26 dagar sen din mens startade. Med en lutealfas på 14 dagar- om det är det du brukar ha- innebär det äl dag 12. Fullkomligt normalt att få plus nu då. 

Svar på tråden Är det möjligt?