Outhärdlig smärta
Jag har nackspärr sedan i onsdags morse. Natten till idag (lördag) sov jag sittande i soffan för att det gör för ont att ligga ner.
Sedan sent igår kväll har nacken börjar krampa (tänk dig kramp i vaden men det är i nacken). I natt har jag sovit i sängen men jag har fått gå upp 4 gånger pga att krampen i nacken har orsakat så kraftig smärta så jag har gråtit och varit tvungen att använda riskudde och sitta upp.
Jag har tagit morfintabletter i torsdags (fått utskrivet för några år sedan), igår och i natt har jag tagit Alvedon och Ipren men ingenting hjälper mot smärtan.
Det börjar bli outhärdligt för precis allt gör ont. Jag har konstant smärta och när det krampar sitter det i länge (vi snackar 30min-1h) och då önskar jag att jag vore död.
Jag vill bara åka in till akuten och be om att få smärtstillande direkt in i kroppen eller be om att få bli nedsövd för jag håller på att bli galen av smärtan.
Kan jag verkligen åka till akuten eller ska jag bara härda ut?
Sjukgymnasten i torsdags sa bara att jag ska göra mina övningar och försöka hitta ställningar jag kan slappna av i men det finns inga. Jag somnar av ren utmattning men vaknar ca 1-2h senare pga kramp i nacken.