• Hoppaspåbebis

    Ni som tagit Cyclogest har ni känt av några symtom?

    Har ni känt av symtom innan bim när ni tagit Cyclogest? Första gången jag använder detta. Har inte haft några biverkningar alls av Cyclogest. Har bim imorgon men jag har inte känt av några symtom på varken grav eller mens.

    Kan tillägga att ja ätit letrozol och tagit Ovitrelle. Gjorde ett gravtest äl+ 9 visade negativt så har ingen Ovitrelle kvar i kroppen.

  • Svar på tråden Ni som tagit Cyclogest har ni känt av några symtom?
  • Jag är bara jag

    Inte just den sorten, men flera andra sorters progesteron. Aldrig känt nåt av dom. Gravid 6 ggr och inte haft symptom före v.5 nån gång. Ta ett test du så håller jag tummen! 

  • Hoppaspåbebis
    Jag är bara jag skrev 2021-10-23 14:30:43 följande:

    Inte just den sorten, men flera andra sorters progesteron. Aldrig känt nåt av dom. Gravid 6 ggr och inte haft symptom före v.5 nån gång. Ta ett test du så håller jag tummen! 


    Åååh tack för svar! Detta kanske ger mig lite hopp å lugn i kroppen! :)

    Detta e så nytt för mig så vet inte vad som e vad å vad man ska förväntas känna haha

    Men har du använt progesteron vid alla graviditeter då?

    Så efter V5 började du få symtom på grav då?
  • Hoppaspåbebis
    Jag är bara jag skrev 2021-10-23 14:30:43 följande:

    Inte just den sorten, men flera andra sorters progesteron. Aldrig känt nåt av dom. Gravid 6 ggr och inte haft symptom före v.5 nån gång. Ta ett test du så håller jag tummen! 


    Åååh tack för svar! Detta kanske ger mig lite hopp å lugn i kroppen! :)

    Detta e så nytt för mig så vet inte vad som e vad å vad man ska förväntas känna haha

    Men har du använt progesteron vid alla graviditeter då?

    Så efter V5 började du få symtom på grav då?
  • Jag är bara jag
    Hoppaspåbebis skrev 2021-10-23 14:42:01 följande:
    Åååh tack för svar! Detta kanske ger mig lite hopp å lugn i kroppen! :)

    Detta e så nytt för mig så vet inte vad som e vad å vad man ska förväntas känna haha
    Men har du använt progesteron vid alla graviditeter då?
    Så efter V5 började du få symtom på grav då?
    Jag har använt progesteron vid 10 IVF:er. Vid 5 av dom blev jag gravid. Vid den enda spontangraviditeten tog jag inget. Senaste graviditeten blev jag rent av förvånad att jag ens var gravid och fick veta det i v.6 tror jag det var. V.7 kom illamåendet. Och höll på till v.27! Tungan ute Så få/inga symptom i början behöver inte alls betyda att man inte är gravid.
  • Hoppaspåbebis
    Jag är bara jag skrev 2021-10-23 16:46:59 följande:

    Jag har använt progesteron vid 10 IVF:er. Vid 5 av dom blev jag gravid. Vid den enda spontangraviditeten tog jag inget. Senaste graviditeten blev jag rent av förvånad att jag ens var gravid och fick veta det i v.6 tror jag det var. V.7 kom illamåendet. Och höll på till v.27!  Så få/inga symptom i början behöver inte alls betyda att man inte är gravid.


    Åh ja hoppas verkligen det e så för mig! :) haha ja när symtomen börjar komma så önska man att man inte hade dem haha

    Grattis till graviditeten :)
  • Jag är bara jag
    Hoppaspåbebis skrev 2021-10-23 19:24:23 följande:
    Åh ja hoppas verkligen det e så för mig! :) haha ja när symtomen börjar komma så önska man att man inte hade dem haha
    Grattis till graviditeten :)
    Jag fick nästan alla krämpor man kan ha, men det var så klart värt det ändå. Det blev 2 barn till slut. Solig
  • Hoppaspåbebis
    Jag är bara jag skrev 2021-10-23 21:16:03 följande:

    Jag fick nästan alla krämpor man kan ha, men det var så klart värt det ändå. Det blev 2 barn till slut. 


    Ja men det e helt klart värt dem besvären när man sen får sin bebis! :)

    Gjorde ett test imorse som visade negativt :( men tänkte att jag tar ett till på onsdag.
  • Jag är bara jag
    Hoppaspåbebis skrev 2021-10-24 09:06:04 följande:
    Ja men det e helt klart värt dem besvären när man sen får sin bebis! :)

    Gjorde ett test imorse som visade negativt :( men tänkte att jag tar ett till på onsdag.
    Ja, ge inte upp än du!
  • Hoppaspåbebis
    Jag är bara jag skrev 2021-10-24 12:43:02 följande:

    Ja, ge inte upp än du!


    Nää det ska ja inte! :) Ja tror inte ja fick nån äl me sprutan men det är väl ytters sällan det händer eller?
  • Jag är bara jag
    Hoppaspåbebis skrev 2021-10-24 13:41:54 följande:
    Nää det ska ja inte! :) Ja tror inte ja fick nån äl me sprutan men det är väl ytters sällan det händer eller?
    Men varför skulle du inte haft äl? Ovitrelle brukar ge äl, det är ju syftet med sprutan.
  • Hoppaspåbebis
    Jag är bara jag skrev 2021-10-24 13:52:44 följande:

    Men varför skulle du inte haft äl? Ovitrelle brukar ge äl, det är ju syftet med sprutan.


    Dels har ja inte känt av nåting av äl. Vet inte hur det ska kännas för den delen heller.

    Kan tycka att ja borde haft äl den 10e oktober då ja ändå hade en blåsa på 21mm då ja va på vul den 8e å tog sen sprutan på kvällen.

    men gravtest va ju negativt idag så tror inte det funkade
  • Jag är bara jag
    Hoppaspåbebis skrev 2021-10-24 16:18:36 följande:
    Dels har ja inte känt av nåting av äl. Vet inte hur det ska kännas för den delen heller.
    Kan tycka att ja borde haft äl den 10e oktober då ja ändå hade en blåsa på 21mm då ja va på vul den 8e å tog sen sprutan på kvällen.
    men gravtest va ju negativt idag så tror inte det funkade
    Äggblåsor över 10 mm brukar släppa ägg. Över 20 mm kan äl ske vilken dag som helst. Tar man äl-spruta då är man garanterad äl inom 36 timmar. Långt ifrån alla har äl-symptom.
  • Hoppaspåbebis
    Jag är bara jag skrev 2021-10-24 16:37:07 följande:

    Äggblåsor över 10 mm brukar släppa ägg. Över 20 mm kan äl ske vilken dag som helst. Tar man äl-spruta då är man garanterad äl inom 36 timmar. Långt ifrån alla har äl-symptom.


    Ja så då borde ja haft äl den 10e okt? å vi har ju verkligen legat varje dag den veckan eller onsdag till söndag den veckan? men gravtest visade ju negativt å bim idag isåfall å tog me clear blue digitalt?
  • Jag är bara jag
    Hoppaspåbebis skrev 2021-10-24 16:53:45 följande:
    Ja så då borde ja haft äl den 10e okt å vi har ju verkligen legat varje dag den veckan eller onsdag till söndag den veckan men gravtest visade ju negativt å bim idag isåfall å tog me clear blue digitalt
    Man ger inte upp förrän mensen kommit. Det är inte 100% som får + efter 14 dagar. 
  • Hoppaspåbebis
    Jag är bara jag skrev 2021-10-24 16:58:43 följande:

    Man ger inte upp förrän mensen kommit. Det är inte 100% som får + efter 14 dagar. 


    Ja då får ja bara avvakta tills dess. Ska ja ta ett nytt på onsdag å söndag ifall ingen blödning kommer?
Svar på tråden Ni som tagit Cyclogest har ni känt av några symtom?